Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Svar till Petra.

Kategori: Hate me or love me.

Petra om Dolma är bland det godaste som finns <3:
Du ska alltså ha gjort en gastric bypass för länge sen? Hur mycket har du gått ner egentligen då det inte ser ut att vara mycket om man kollar på bilden i det här inlägget. Tycker det är dåligt att våra skattepengar missbrukas när man får en sån här chans.





Svar: Jag gjorde min gastric by pass operation den 1 Februari 2010, alltså för lite mer än två år sedan. Antar att du syftar på att jag fortfarande är överviktig men att jag inte gått ner så mycket, har väl inte du rätt att säga när du inte verkar ha någon aning om hur mycket jag gått ner eller inte? Jag har gått ner över 47 kg och jag vet att det finns folk som gått ner fortare och dessutom gjort operationen gjort senare, men efter att jag gjort operationen så levde jag rövare och det kan jag säga att nu i efterhand kanske inte var det bästa, men efter det så blev jag gravid och många går upp i vikt under en graviditet men jag fortsatte att gå ner, trots att läkaren jag pratade med (som gjort operationen på mig) sa att försöka gå upp, min barnmorska sa det också, alla försökte få mig att gå upp, för min dotters skull, men det gick inte alls, har varit hos läkaren efter och dom har konstaterat att graviditetskilorna som jag borde gått upp förrut har kommit nu, vilket vill säga 3-4 kg som jag nu börjar ta tag i att gå ner, då min dotter har mer rutiner nu, så allt blir enklare för mig. Så att jag missbrukar en chans som era skattepengar går till, men vet du en sak? Jag betalade också skatt då jag gjorde operationen och två år innan det, så jag förstår att du kanske tycker det är jobbigt att betala med dina skattepengar till någon som missbrukar chansen. Men alla kroppar är olika, alla har olika svårt och även fast operationen ofta går snabbt för många, finns det chans att det går långsammare för många och där är mitt fall, det har min läkare konstaterat. Nu ägnar jag inte mer energi på dig, för jag behöver inte ens förklara mig för dig, ja jag är fortfarande överviktig men jag är under 100 kg och det var mitt mål, därför har jag slappat lite men ska ta tag i det nu, eftersom man har en stor stor stor grej att se framemot snart! PUNKT SLUT!

Kommentarer

  • emma säger:

    läste ditt svar där, det är rätt.

    du kan döma henne för förtal, för fy fan vad arg jag skulle bli.

    nä, jag ska inte lägga mig i :)

    2012-04-16 | 10:52:48
    Bloggadress: http://bommmen.blogg.se/
  • maria säger:

    47 kg e grymt bra

    Maria

    2012-04-16 | 16:34:39
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/
  • A säger:

    Tycker det är jätte starkt gjort av dig att ha gått ner så mycket i vikt, är själv överviktigt - 98kg så vet hur det är :) fortsätt kämpa.. Och strunt i de elaka kommentarerna, det var säkert en smal tjej som inte vet hur det är som kommenterade om din vikt!

    2012-04-16 | 17:37:19
  • Malin - mamma till Savannah säger:

    Men alltså att folk inte kan ge fan i att lägga sig i :/

    Stå på dig bara

    2012-04-16 | 22:19:29
    Bloggadress: http://elinorsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här: