Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Jag ber er, prata inte om just HAN!

Kategori: Mammalivet

Nu har jag kollat på några avsnitt av Hem till gården.
Har ju missat massa av dom avsnitten nu när jag jobbat.
Men tur är väl att dom inte kommit så långt ändå och att det ändå går att titta tillbaka.
Älskar ju den serien!
 
Fått en del kommentarer angående Amar.
Vi är inte tillsammans för den som tror det och vi gjorde slut för ett bra tag sen.
Bara för jag saknar honom betyder det inte att han inte får gå vidare i sitt liv.
Jag försöker ju även jag gå vidare i mitt liv.
Att ni sen försöker skriva ut vad han gör eller inte gör, är bara väldigt elakt.
Jag älskar honom fortfarande, sen vad han känner för mig är inget jag kan göra något åt.
Men att han skulle vara otrogen mot mig, när vi inte är ens tillsammans är konstigt.
Vi är vänner idag som pratar lite då och då med varandra och självklart saknar jag honom och tycker det skulle vara sjukt jobbigt om han berättade att han träffat någon och ville att jag skulle träffa henne, men samtidigt så är livet inte enkelt. Känns som att ni som skriver kommentarerna inte riktigt vet vad ni pratar om fullt ut, när vi väl var tillsammans så fanns det ingen annan för oss, vi var allt för varandra och vi gjorde allt för varandra när vi gjorde slut blev det tufft för oss båda, vi båda försökte glömma varandra och gå vidare.
Vi har träffats efter vi har gjort slut, och det har varit jobbigt för båda.
Vi har ofta dom känsliga samtalen och vi tar hand om varandra.
Det är svårt att förklara.
Men känns som att ni som skriver kommentarerna inte riktigt har full koll, som sagt.
Ni säger att ni sätt honom hålla någon i hand och kyssa henne, visst fine.
Det kanske stämmer, och då är jag glad för hans skull om han kan släppa in någon ny.
Men när jag är där, när jag är i närheten är det mig han håller i handen och kysser öppet, mig han presenterar som sin tjej, för både hans moster, kusiner, kompisar, släktingar, bröder, mamma med mera.
Jag känner honom bättre än någon annan, vet exakt hur jag får honom glad, hur jag får honom arg, hur jag får honom besviken, ledsen, vet exakt vilken min han gör när han känner sig glad, när han är arg, vet exakt hur hans beteende fungerar med mera och jag vet också att han inte skulle vara så korkad.
Men har han träffat någon så är jag glad för hans skull, men att han inte kan säga det till mig förklarar väl hur oseriös han är med den bruden? 
 
Nej, vet egentligen inte ens varför jag försvarar mig själv fortfarande när det kommer till mig och Amar, vi är inte tillsammans men jag känner att varför ska ens folk försöka få mig att må dåligare, jag saknar honom och vill ha honom tillbaka visst, men det kommer aldrig bli så även fast vi båda skulle vilja.
Vi kan inte, det går inte.
 
Vi får helt enkelt se det som en lärdom, vi får lära oss av varandra ta med oss det vi lärt oss av vårt förhållande och stärka oss själva.
 
Jag säger så här, jag och Amar har gjort slut.
Jag skriver ofta om honom, men det är för det är min blogg.
Men jag vill gärna inte att ni kommenterar om honom.
Frågor som att varför vi gjorde slut har jag redan svarat på.
Vill liksom inte höra om honom från någon annan.
 
Nej, nu måste jag rusa till jobbet.
Bussen går om en kvart.
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: