Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Jag skäms!

Kategori: Mammalivet

Måste bara få berätta en sak som jag faktiskt skäms över.
Jag är inte en människa som är elak, jag tycker inte om när folk säger att andra är fula, tjocka med mera men igår när vi var på båten började vi prata med två astrevliga brudar , eller till en början var dom trevliga men sen tycker jag bara att det mesta spårade ut.
 
Jag är ju en sån tjej som älskar att klä upp mig om jag ska gå ut.
Som älskar att sminka mig, men en av dom här tjejerna på 24 år gick runt på mjukisbyxor och en tjocktröja och håret var rufsigt, utan något smink och jag bara kände en sån stor besvikelse, kände mig nästan ledsen över att hon inte tog hand om sig själv och visade något extra på en kryssning.
 
Vi diskuterade även det på båten under dagen och jag vet hur det känns att inte trivas med sig själv och bara skita i hur man går klädd och hur man ser ut, men jag försöker ändå se anständig ut idag, nu när jag är nöjd med mig själv och verkligen tycker jag är grymt snygg.
 
Ville bara krama om den här tjejen och säga att hon var fin för den hon var och att hon ska vara stolt över den hon är, själva grejen är den att vi snackade mycket om den här tjejen på dagen och en del skratt kom upp och jag är inte den som skrattar åt folk men allt som sades gjorde det så roligt, blev liksom mer ett skämt av allting men jag kände mig så elak, verkligen. Alltså det är inte jag att skratta åt någon annan människa.
 
Nu i efterhand så skäms jag så sjukt mycket.
Jag vill bara kunna få tag på människan och be om ursäkt.
Trots att hon inte vet att vi pratade om henne liksom..
 
Alltså svårt att förklara vad jag vill komma fram till men jag såg på henne hur missnöjd hon var med sig själv, hon försökte ha roligt och uppskatta livet, vara trevlig och ta emot komplimanger, försökte liksom våga bjuda på sig sjäv men innerst inne så såg jag hennes osäkerhet och hennes rädsla.
Så hemskt att se när jag vet precis hur det känns.
 
Jag vill bara att alla människor ska ha tron på sig själv, tro på att dom är vackra precis för dom människorna som dom är och aldrig låter någon trycka ner en.

Kommentarer

  • Mija säger:

    Jag tror jag förstår hur du menar och att du på något sätt försöker att mena väl med detta inlägg. Men jag kan verkligen inte låta bli att bli lite förbannad.

    Du är motsägelsefull som fan i detta inlägg. Först säger du en massa skit (ja, det är faktiskt skit, du erkänner ju att du skrattat på denna tjejs bekostnad t.o.m) och sedan säger du att ingen ska behöva känna sig trampad på. Visst, jag hoppas att du inte skrattade åt henne när hon var i närheten, men den attityden du har haft kanske har lyst igenom ändå?

    Har du inte tänkt åt andra hållet? Hon kanske var såpass bekväm med sig själv att hon inte kände behovet att spackla sönder ansiktet och ha såpass urringad tröja att både bh'n och tuttarna ramlar ut?
    Nu tror ju jag faktiskt att det är så som du själv säger, att tjejen är sjukt osäker och väljer att "gömma sig" i stora kläder och inte orkar bry sig för att hon har dåligt självförtroende.
    Men det ger inte dig rätten att prata om hennes osäkerhet och sen lägga upp en bild på henne i nästa inlägg.
    Du har outat en helt oskyldig människa.

    Du får ta min kommentar som du vill Emelie, men jag tycker inte att du var rättvis. Tänk bara på det till nästa gång, för jag tror att du skulle bli jäkligt ledsen om någon gjort så mot dig.

    Ha det bra.

    2012-09-14 | 10:30:11
    Bloggadress: http://mijauz.blogg.se

Kommentera inlägget här: