Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Dag 6 - Det här språket vill jag tala flytande

Kategori: Listor.

För bara något år sedan så skulle jag garanterat ha svarat turkiska.
Men i och med att jag glömt bort det mesta jag kunde och bara kan dom orden som typ varenda människa kan som varit i Turkiet, så känns det inte riktigt så hype på det nu.
Umgås ju inte heller så mycket med turkar längre och känner inget behov av att kunna det, vill ju knappt åka tillbaka dit, eller vill ju åka tillbaka dit och få ett ordentligt avslut för inställningen jag hade när jag åkte därifrån 2009 var ju att jag skulle komma tillbaka.
 
Har ju egentligen alltid haft en crush på arabiska.
Vet inte varför, men jag tycker det är grymt snyggt och har väl alltid varit lite intresserad av att lära det och sådär men har väl inte riktigt vågat, men efter att ha varit med Amar i över ett år och han lärde mig mer och mer och efter att ha försökt lära mig mer och mer via datorn så känns det som att det är det språket som står mig närmast nu och det är det jag vill lära mig. 
 
Så mitt svar får nog bli arabiska. :)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Det här språket vill jag tala flytande ...
    Me too. It's called Swedish ! LOL !
    Men jag lär mig fortfarande.

    2012-09-09 | 20:24:09
    Bloggadress: http://unka.blogg.se

Kommentera inlägget här: