Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

2 September 2012 Söndag.

Kategori: Mammalivet

Så där ja..
Nu har jag spelat SongPop.
 
Så vad hände i Fredags?
Först så lämnade jag Lilja på dagis och därefter mötte jag världens finaste Joanna vid Ersta sjukhus och rökte några cigg, innan jag rörde mig mot Södersjukhuset och träffade lilla Lloyd med hans föräldrar, så himla gullig unge och jag blev garanterat sugen på att ha en sån där liten till. 
Fast det får ju vänta, tills man har en karl, haha.
Men man såg verkligen lyckan och stoltheten i deras ögon och jag är verkligen så glad för deras skull, så grattis återigen till er två.
 
Efter att ha varit på Södersjukhuset blev det hem och ta det lite lugnt innan det var dags för att följa med Pappa tills hans firma för att fixa lite saker, sen körde han mig upp till Zandra, dom stod och lagade mat när jag kom, men strax därefter så kom Queenie och därefter Stevie och sen kom även en tjej som hette Sarah och därefter två andra tjejer Tamara och Sebine. Riktigt trevligt hade vi det, dock hade vi ingen aning vart vi skulle gå ut men det blev att åka till Slussen och därefter bestämde vi oss för att åka till Soft kök & bar.
Hade aldrig varit där, men det var riktigt nice och jag kan verkligen tänka mig på dit igen.
 
Vi träffade upp Tommy som Zandra & Stevie gått i skolan med och hans kompisar.
Även en tjej som hette Magda, vi satt där tills det stängde.
Men var ändå väldigt konstigt på slutet, men ändå. 
 
Nästan alla åkte taxi till Råcksta och skulle fortsätta festa.
Men mitt mode dog när det tog så lång tid vid Shell macken.
Jag var tvungen att kissa och sen råkade jag gå åt fel håll.
Men Zandra mötte upp mig igen och vi var där i några minuter, innan vi drog oss mot tunnelbanan där Zandra & Queenie tog tunnelbanan och jag tog en taxi.
 
Vaknade på morgonen av att Mamma & Pappa ringde mig hela tiden.
Drog därifrån och mötte Pappa i Centralen och vi väntade på tåget som skulle ta oss till Gävle och därefter skulle vi byta mot Sundsvall.
Tågresan till Gävle gick bra, Amar mötte oss på en cigg vid station också.
Alltid lika underbart att träffa den där människan, dock så inser jag varje gång jag träffar honom att jag saknar honom så otroligt mycket.
 
Vi satt oss i allafall på tåget och fortsatte vår resa uppåt i landet.
Vi sov nästan hela tiden och när vi väl var framme så regnade det så in i tusan.
Vi var tvugna att gå en bit till bilen också.
Egentligen inte jag skulle ha klagat över, men i regnvädret så gjorde jag det.
 
Vi hämtade bilen och började åka.
Ibland undrar jag om det är jag som har körkort och inte min Pappa.
För ibland i bilen så känns det som det, haha.
 
Men vi åkte på och när vi närmade oss Gävle så bestämde vi för att svänga in där och åka förbi Amar, så Pappa kunde dricka en kaffe och jag en cola i lugn och ro och sen fortsätta mot Stockholm.
Vi kom dit och Pappa kollade runt i hans lägenhet, ja jag har en nyfiken Pappa, haha.
Pratade på och skämtade om allt gjorde vi, jag försökte hålla god min, helst av allt skulle jag bara ha velat springa fram till Amar, krama sönder honom, pussa sönder honom och bara må så bra och aldrig släppa hans hand, men jag försökte dölja allt, försökte inte visa känslor.
Amar följde med ut och sa hej då och tittade på bilen.
Kramade om honom och sen var jag vägvisaren ut ur Gävle.
Duktig tjej AB!
 
Har åkt den vägen så många gånger, från alla håll och kanter i Gävle.
Bussen som har åkt ut både här och där. 
Så jag var grym när vi körde ut ur Gävle och fortsatte mot Stockholm.
 
Vi var tvugna att åka förbi Skarpnäck när vi kom hem och då passade vi även på att kasta oss in på Mcdonalds och äta lite, och efter det blev det hem och det var då den värsta tröttheten kom.
Lilja hade ju kommit hem bara en stund tidigare, så hon låg i sängen och var vaken när jag klev in i rummet så lyfte upp henne till min säng och så mös vi sönder lite innan jag la henne i hennes säng och jag la mig i min säng och vi sov tills hon tyckte det var dags att vakna vid halv sex.
 
Upp och äta lite frukost och sen blev det vila lite.
Hon följde med Mamma & Pappa att hämta ut paket, inte för jag ville det utan för att dom ser att jag är sjuk och knappt orkar andas så istället för att Lilja ska bli smittad och behöva ta det lugnt för att jag inte är riktigt kry tog dom med henne och busade med henne påvägen.
 
Nu har vi nyligen ätit lunch och Lilja ligger och sover middag.
Jag mår inte alls bra, ont i magen, ont i huvudet, trött hela tiden, snorig, feber, går fram till att vara kokhett till att svettas som en gris, ont i bihålorna. 
USCH för att vara sjuk.
 
Idag blir det att inte göra någonting.
Sitter och laddar ner lite musik på datorn nu.
Vill ha lite nytt till telefonen, så man kan variera sig lite.
Någon som har ett bra förslag?
 
Bilder kommer från Fredagen under dagen. 
Men nu ska jag gå på toa, röka en cigg och smsa till en underbar människa.
Guess who? A M A R! 
 
Puss & Kram sötisar!
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: