Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Trött på ert snack.

Kategori: Mammalivet

Tycker riktigt synd om alla losers som inte verkar ha något liv med tanke på att dom ägnar så mycket tid åt att kommentera mitt liv och mina val. Jag är en grym mamma till min dotter, visst har även jag mina brister som mamma men för mig finns det ingen perfekt mamma utan alla har sina olika syn på hur ett barn ska uppfostras med mera, alla har vi olika syn på hur saker och ting ska gå till men jag är en grym mamma till min dotter och det märker jag eftersom hon är ett väldigt glad och lyckligt barn, som har allt hon behöver och mycket mer. Hon har inte bara en mamma som tar hand om henne dagligen utan även en morfar och mormor som hon ser varje dag och gör allt för att hon ska må bra, dessutom så träffar hon sin pappa så ofta han kan och vill och det blir oftast en gång i veckan, vilket jag inte tackar nej till, dessutom så har hon en lillesyster som hon ska vara förebild till och jag vet att hon klarar den uppgiften galant eftersom jag uppfostrar henne så att det är viktigt att ha respekt för äldre&yngre, det är viktigt att hjälpa sina medmänniskor men framför allt familjen, det är viktigt att tro på sig själv men aldrig tro sig vara bättre än någon annan, att alltid våga stå upp för den hon är och vara stolt för vart hon kommer ifrån och vem hon är, att alltid göra sitt bästa och kämpa, att våga gråta och må dåligt men ändå att vara stark när det behövs, jag säger inte att jag lär henne allting nu då hon bara är ett år och fem månader, men det är vad jag kommer lära henne i framtiden, det är vad jag kommer sträva efter.
 
Så till er alla suckers där ute som bara ser det som står i min blogg.
Att hon är hos sin pappa en gång i veckan, är för mig inget hinder.
Och det är heller inget som hon mår dåligt av, utan snarare tvärtom.
Hon pratar om sin pappa mest jämt här hemma och då inser jag som mamma att hon verkligen älskar honom, så fort jag visar en bild på honom ler hon och vill se fler bilder på honom.
Är det ett tecken på att hon mår dåligt?
NEJ SNARARE TVÄRTOM!
Hon har det så bra hos både mig och honom (hon gör tydligen samma sak hemma hos honom, när hon ser bild på mig och mina föräldrar).
 
Tycker folk borde ta reda på fakta innan ni börjar snacka nästa gång.
Bry er mer om ert eget liv och era egna problem, för jag lovar er..
Att ni kommer må mycket bättre av att ta hand om er själva än att försöka kränka ner på mig, försök få lite självförtroende och tro aldrig ni är sämre än någon annan, det är då ni vill trycka på ner på någon annan bara för att visa er bättre själv men helt ärligt, man är inte bättre för det.
Been there and done that, så jag vet.
 
DU är den SISTA människan som ska komma och säga till mig vad jag ska göra som mamma för mitt barn, DU är den SISTA människan som ens ska yttra sig om hur man är en bra mamma. 
 
 

Kommentarer

  • maria säger:

    Jag ser aldrig några elaka kommentarer , tar du bort dom ???
    Trevlig helg Maria

    2012-11-23 | 13:45:06
    Bloggadress: http://www.iahoglund.blogg.se
  • Sussie säger:

    Du säger hela tiden att du är en sådan vädigt bra mamma, men det är du inte. En bra mamma är en mamma som är hemma med sitt barn och umgås med sitt barn, och tar hand om sitt barn ordentligt. En bra mamma röker inte en bra mamma dricker inte. En bra mamma är inte ute och festar varje helg. Du måste intala dig själv hela tiden att du är en bra mamma, men du är inte en bra mamma. Du är väldigt omogen för din ålder också. Tycker faktiskt väldigt synd om lilla Lilja. Det är ju tur att hon har en väldigt bra pappa. När barnen är väldigt små då ska man vara tillsammans med sitt barn och och ta sitt ansvar som förälder.

    2012-11-26 | 06:37:24
  • Nathalie säger:

    till dig Sussie: Jag sitter här och skrattar åt din sorgliga kommentar... Vem är du att döma någon du inte ens känner? Jag tror att Emelie skriver mer om sitt "partyliv" än sitt mammaliv just pga sådana människor som du, tror att du vet allt om henne bara för att du läser hennes blogg, herregud... Du påstår att Emelie inte skulle vara en bra mamma, men vet du vad? hon är den bästa mamman till sitt barn! "en bra mamma röker inte,dricker inte" nu får du väl förfan ge dig! man är ingen dålig mamma för att man röker eller passar på att gå ut och ha roligt med sina vänner när dottern är hos sin pappa. Jag själv röker men inte i närheten av min dotter och det tror jag inte att Emelie heller gör. Så onödigt elak kommentar och den visar bara att det är DU som är omogen.

    Till dig Emelie: fortsätt vara stark och ta inte åt dig av vad folk skriver för elaka kommentarer till dig, du är så mycket bättre än dom! och sluta för fasen inte blogga! :) kramis/din trogna läsare.

    2012-11-26 | 19:54:26

Kommentera inlägget här: