Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Bloggtorka

Kategori: Mammalivet

Hej!

Har lite av en bloggtorka just nu.
Vet inte varför men tror egentligen det för mesta dels beror på att jag börjar känna att folk inkräktar i mitt liv när det kommer till bloggen, vågar man lägga upp bilder på ens barn och en själv, vågar man yttra sig och skriva om ditt liv utan att få massa onödiga kommentar som hur dålig mamma jag är?

Jag intalar inte mig själv att jag är en bra mamma utan jag vet det, alla skriver att man vill vara hemma med sitt barn och vart har jag någonsin sagt att jag inte vill vara hemma med henne?
Ingenstans!

Utan hon är hos sin pappa för att han vill träffa henne mest jämt om han kunde, dessutom för att familjerätten varit med och beslutat och det betyder ju alltså att jag inte har så mycket till talan när det finns ett skriftligt avtal på hur allting ska vara med hans umgängestid med Lilja.

Att jag röker gör inte mig till dålig mamma, för jag röker knappt när jag är med henne utan när hon sover eller så och då är det balkongen jag röker på!
Att man dricker alkohol när man är barnledig är heller inget som gör mig till dålig mamma utan bättre att jag dricker när jag är ifrån henne än att dricka framför henne vilket jag ALDRIG skulle göra.

Det finns skillnad på mig som person när jag är mamma och när jag är partyprinsessa och självklart skriver jag mer om utgångarna än om mig som mamma då jag måste öppna mig själv mer som mamma, och dom som känner mig vet att det inte är det enklaste.

Egentligen behöver jag inte förklara något för någon men känns som att jag är låst till dessa elaka och ibland onödiga kommentarer, som att det är värt att skriva en blogg med så mycket hat?

Jag älskar min blogg och alla fina läsare jag har som verkligen hjälpt mig genom svåra tider ibland, som stöttat mig och kommenterat med fina saker..

Men är det värt att få så mycket skit när man inte vill annat än att sprida glädje, kärlek och en hjälpande hand till folk som varit med om liknande grejer som jag.

Massa deeptalk just nu.
Men är så osäker med bloggen och hur jag ska göra, vill inte känna mig låst till elaka kommentarer.

Nu ska jag möta Mamma och vi ska storhandla sen så blir det mys med mitt hjärta, C kanske kommer ikväll också.

Hörs!

Kommentarer

  • Mija säger:

    Ditt resonemang i det här inlägget är förnuftigt och jag håller med dig på många punkter. Det verkar vara såhär för alla som är föräldrar, man blir granskad, bedömd och folk tror sig ha rätten att påpeka hur man sköter sitt och sina barns liv.
    Jag erkänner att jag gör detta med, enda skillnaden är att jag inte skulle få för mig att säga negativa saker direkt i ansiktet till någon utan jag behåller åsikterna för mig själv.
    Så länge ett barn är glatt, bekymmersfritt och inte far illa så anser jag att man gör ett bra jobb!

    Sen att du väljer att röka, festa eller vad du nu gör på din egen tid, det är helt och hållet ditt val, det påverkar inte din roll som mamma hoppas jag :)

    Alla föräldrar känner sitt barn bäst, så stå på dig.
    Jag och min Sambo kämpar på med vår knodd :)

    2012-11-26 | 13:20:48
    Bloggadress: http://mijauz.blogg.se

Kommentera inlägget här: