Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

27 November 2012 Tisdag.

Kategori: Mammalivet

Hej!
 
Har nyss pratat med SEB, en riktigt trevlig kvinna.
Är ju fortfarande smått i panik angående pengarna, men dom kan ju komma under hela dagen.
Jag tror dom kommer in snart, men när jag vet att dom inte sitter där än så är jag ju som en magnet på SEB:s hemsida och kollar var femte minut, bara för att liksom.
 
Ska ta och slänga mig på sängen en stund.
Innan det är dags att börja fixa sig och göra sig redo för att träffa Therese.
Ååh så mysigt vi ska ha det.
 
Har räknat på ut alla räkningar också.
Har kommit från till att med den största händelsen under December månad och att betala alla räkningar, pengar hemma och lite kläder, foton, julklappar och en kalender så går allting på 9000 kr. 
Det är en jävla massa pengar, men då vet jag ju också att jag har en del pengar kvar som jag och Lilja kan klara oss på, då måste vi ta oss iväg och handla hem massa mat, dom sista julklapparna, blöjor och våtservetter och sånt som behövs hemma.
 
Har ju bestämt kläder till både mig och Lilja och så köpte jag ju en del nya kläder igår till mig, så vi kommer ju inte gå klädlös på ett tag och sen så ska jag ju säga till alla som frågar att Lilja önskar sig kläder i julklapp, jag, Mamma och Pappa får stå för leksakerna.
Hon är ändå för liten för att kunna önska sig något och verkligen verkligen kunna uppskatta det.
Så därför känner jag att kläder är viktigare och när jag inte har den bästa ekonomin så passar det ju super bra, sen om någon vill köpa någonting annat än kläder så är det ju inte så att vi inte uppskattar det utan det gör vi ju självklart också.
 
Nej, pengaprat är inte något jag direkt gillar.
Men ibland så måste man.
 
Nu ska jag lägga mig ner då.
Puss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: