Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

27 November 2012 Tisdag

Kategori: Mammalivet

Shululu!

Vaknade imorse och kollade kontot 150 gånger innan jag åkte in till stan och mötte Therese, vi kollade bankomaten men sen bestämde vi oss för att gå och äta.

Vi rörde oss mot Café Avenyn och åt en varsin lasange och jag lovar att den var magisk, älskade verkligen den!
Dock blev jag alldeles för mätt.

Vi satt och lekte med våra telefoner, prata med varandra och hade det skönt mys ett bra tag innan jag ringde jobbet och fick beskedet om att dom glömt att skicka in mitt papper.
Då började jag koka, alltså inga pengar och hon sa att dom kan komma innan 5 december om jag har tur.
Det värsta är att jag tar sånt här otroligt personligt eftersom alla andra fick men inte jag, så känns ju som att dom kan hoppa upp och ta sig någonstans.

Ska ringa till lånekontoret imorgon och se om dom kan snabba på processen.
Need my money, i got Bills to pay!

Men hur som.. Efter vi pratat med mitt jobb och jag var som mest arg så gick vi och mötte C, vi kollade på julmarknaden vid Sergels torg innan Therese drog.

Jag och C gick runt lite i stan innan vi mötte min Mamma i Slussen för att ta hem Lilja från dagis och åkte gemensamt till Centralen innan vi delade på oss och åkte hem.

Väl hemma lagade jag mat, Lilja sov i vagnen så länge men hon ville inte äta utan gallskrek så la henne ner och hon somna på direkten igen.
Kändes helt fel att inte få i henne någon middag, men hon vägrade.
Gjorde ont i mitt hjärta att lägga henne, men det var ju vad hon ville.

Jag somnade efter maten och vaknade upp vid tio - elva, väckte Lilja för att byta blöja och åtminstone ge henne lite välling i magen.

Hon ligger i sin säng och pratar nu och jag ligger och smsar med Therese och C.

Puss!

Kommentarer

  • Malin - mamma till Savannah säger:

    Så där kan Savannah hålla på ibland oxå så vet hur de känns :( men du är ingen dålig mamma för det inte<3
    kramar till dig <3

    2012-11-28 | 19:09:33
    Bloggadress: http://Elinorsdotter.blogg.se

Kommentera inlägget här: