Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

UTMANING!

Kategori: Listor.

Malin har utmanat mig via hennes blogg, så jag tänkte att det kan vara roligt att delta. Utmaningen går ut på att svara på 11 frågor och därefter utmana 11 nya bloggvänner.
Får se hur många av dom jag väljer som faktiskt gör det.


1.) 3 ord om hur du ser på dig själv.
Snäll, ärlig, bra lyssnare.

2.) Varför startade du din blogg?
Jag startade min blogg i slutet av 2007, början av 2008 då jag inte mådde så bra i mig själv och så har jag bara fortsatt i med och motgång.

3.) Vad finns i din väska?
Cigg, mobil, tändare, bankomatkort, leg (ibland hela plånboken), pengar.
Tror det var allt faktiskt :)


4.) Vad väljer du.. Att släppa en surfis var 30:e minut eller att hicka resten av ditt liv?
Jag väljer nog garanterat att hicka! :)

5.) Vilken historisk upplevelse skulle du vilja uppleva, berätta varför.
Gud så svårt att svara på det här, jag har inte den blekaste. Först när jag läste själva frågan, så kände jag att jag skulle vilja uppelva andra världskriget men vilken normal människa skulle vilja det? Inte ens jag vill se massa döda människor med mera, har varit på ett av dom lägrerna som Hitler hade i Tyskland och det räcker för mig och dessutom fått höra en som var jude under andra världskriget berätta om just hans historia, så nej jag tar tillbaka min tanke och får helt enkelt svara jag vet inte.

6.) Din fobi?
Jag har ju inte fobi för spindlar och sånt, men tycker dom är obehagliga, höjder har jag inga problem med, men känner att jag inte vill svara vet inte på denna fråga så eftersom jag aldrig träffat en haj så svarar jag hajar, vill aldrig träffa någon och skulle jag göra det så skulle jag nog skrika för livet.

7.) Om du fick bestämma en lagparagraf, hur skulle den lyda?
Jag har ingen aning, finns mycket jag tycker och tänker när det kommer till Sverige's lagar men inget som jag kan riktigt komma på just nu tyvärr.

8.) Drömbil du vill äga?
Har aldrig varit så insatt i bilar och överhuvudtaget märken, men eftersom Amar kört BMW sen jag träffade honom och han bytt från en till en annan och jag börjat få mer koll på den bilen så skulle jag kunna tänka mig att ha en BMW eller en SKODA men allt får vänta tills jag har körkort.

9.) Ditt drömyrke?
Förrut var det reseledare, men när man även vill leva ett familjeliv så som jag vill har jag fått ändra mina drömmar och ta en realistisk dröm och då är det att jobba inom turist och resebranshen, kanske som receptionist på ett hotell eller som en resesäljare.


10.) Årstid du vill ha föralltid?
SOMMAR!

11.) 4 saker du skulle göra om du vann 500.000?
Lägga in ungefär 100.000 så det blir en början på två olika sparkonton, därefter även beställa en resa för mina närmaste och åka utomlands till något asgrymt land, sen skulle jag spendera massa pengar på min familj, pojkvän, vänner. Skulle även se till att handla en mobil som jag verkligen vill ha, tv och möbler till min kommande lägenhet. Ja jag vet, låter som jag vann över en miljon med mina planer, men vad fan? Måste ju få drömma lite, haha.


Jag utmanar:

Kommentarer

  • Roro säger:

    Får fixat det när jag är vid datan hehe :)

    2012-05-14 | 14:28:38
    Bloggadress: http://gjb.blogg.se/
  • karolina säger:

    hahah läser ju inte så många bloggar jöö ;)

    2012-05-14 | 16:14:38
    Bloggadress: http://kaaroliinaah.blogg.se/
  • Emma säger:

    hade gärnat gjort utmaningen, men det går inte att kopiera ifrån din blogg, så jag orkar inte skriva allt för hand hehe ;) men tack ändå ;)

    2012-05-15 | 06:20:21
    Bloggadress: http://emmapelosio.blogg.se/

Kommentera inlägget här: