Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Uppdatering om gårkvällen.

Kategori: Party

Therese kom ju hit igår och vi började sminka oss och lyssnade på alla bidrag, vi började dricka lite och hade det så otrolig bäst. Efter att vi lyssnat på alla bidrag så satt vi oss på balkongen, även fast jag egentligen tycker att det roligaste med hela Eurovision är att se vilket bidrag som vinner så var det inget vi gjorde, utan Therese's telefon plingade till så fort som vinnaren var korad och precis som ALLA redan vet så vann ju Loreen och vi blev så himla lyckliga och började skratta och var så jävla nära att gråta sönder, vi lyssnade på låten och vi rös till i hela kroppen. Pappa satt ute på balkongen med oss ett tag och han tyckte väl vi var lite väl jobbiga, haha. Men ändå så vet han hur jävla viktig Eurovision song contest är för mig? Vi hade redan sagt att vinner Sverige är det vi som tar oss till arenan och kollar tillsammans, så nu väntar jag bara på att biljetter ska släppas och sen så lovar jag er att jag är den som sitter där och har det bäst nästa år. Vi pratade även om att åka till Estland på kryssning (ha hela dagen, eller om vi stannar en natt där) och bara ha en liten minisemester. Min morfar hade ju mark där förrut med sina bröder tror jag det var, så lite kul skulle det vara att få se landet som han mer eller mindre är uppväxt med. Så minisemester i Augusti så tar jag och Lillfisen en riktig utlandsresa nästa sommar istället. Det låter mer som en plan för mig än att bara dra iväg utan att ha planerat fullt ut. Men tillbaka till hur kvällen kvar.. Så fort vi visste att Sverige vann så kom lyckan rakt igenom oss, vi drack lite till och sen så drog vi in med taxi till Patricia. Vi kom in ganska snabbt och det första vi gjorde var att dansa sönder, precis när vi gick därifrån och beställde en cider kom Euphoria med Loreen och då även ett regn med papper som svävade ner. Lyckan blev ännu större inom mig, alla man träffade så var vi glada mot, vi berättade att Sverige vann (för dom som inte redan visste det) men vi fick väl mest respons ifrån alla tjejer, vi dansade och sjöng sprang emellan hela båten fram och tillbaka, rökte cigg på cigg. Blev mer och mer rund om fötterna för varje minut som gick, men det struntade jag i så länge jag hade kul så kunde ingen stoppa mig. Fick mig även ett fyllesamtal till Amar, tror nog inte han förstod så mycket av vad jag sa. Men vi drog därifrån vid lite över tre och gick förbi Mcdonalds, bokade taxi och jag ringde Amar igen, hade ju glömt säga att Sverige vann men han visste ju redan det. Vem visste inte det? Men han sa typ ord som det inte var igår jag hörde och det gjorde mig varm i hela kroppen. När vi väl var hemma hos mig igen, så somnade Therese ganska snabbt men jag låg vaken och vred och vände mig. Amar slutade vid halv sex och han sa att han skulle ringa, så tror kroppen inställde sig på att vara vaken till dess. Familjen började härja runt här hemma så man vaknade till, men somnade ganska snabbt igen så det var ingen fara med den saken egentligen. Lillfisen kom hem och hon var otroligt trött så blev att kasta henne i sängen ganska fort, men eftersom mina föräldrar var hemma, kunde jag röka några cigg med Therese innan hon drog hem. Har fått sova några timmar till, men kommer ta en vecka innan min kropp är helt återställd känns det som, har träningsvärk från helvetet. Men tyder ju på att jag haft en underbar helg. Så det är inget jag behöver tänka på egentligen.
Bilder kommer sen, nu ska jag umgås med min fina familj. ♥

Kommentarer


Kommentera inlägget här: