Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Tjejer och skönhetsideal.

Kategori: Hate me or love me.

Det värsta jag vet är hur framför allt tjejer försöker kränka ner andra tjejer via att kalla dom tjock och ful, eller klankar ner på hur smal en människa är. Fast det händer ju inte så där jätte ofta längre då skönhetsidealen i världen är sjuk, enligt mig. Jag tycker att det fina med en människa inte handlar om hur den ser ut, utan om hur den är som person och självklart kan personer ändras och gå från underbar till idiot eller tvärtom, det är väl den där tvärtom resan jag gjort, för jag vet hur jag varit och jag vet att jag varit falsk mot en del vänner och verkligen inte varit snäll någonstans. Men är glad att jag idag kan kalla mig för ärlig och att mina närmaste vänner även ser mig för den där ärliga tjejen, som skiter i vad folk säger och tycker om mig. Jag är inte rädd för att bli ogillad. Som många av er redan vet så har jag fått en del dryga kommentarer idag som jag ville prata om. Jag tycker inte det är okej att vi som tjejer ska kränka ner på andra tjejer, för ju mer vi klankar ner på varandra ju mer "rätt" ger vi killarna att klanka ner på oss. Kallar vi varandra för tjock och ful eller hora eller liknande och inte säger ifrån och inte gör någonting åt det, så kan ju inte killarna förstå att det är fel heller. Alltså nu menar jag inte att killar är korkade, men precis som "negrer" kan säga "neger" till varandra och tycka det är helt okej, men när en vit kommer och säger "neger" till en "neger" så är den vita direkt rasist. Det är lika fel det, men det jag försöker komma fram till är att vi alla vet att det är fel att säga "neger" till någon annan speciellt om man är vit, men ändå så undrar vi varför det blir så rätt när dom säger det till varandra? Precis så är det när vi tjejer kallar varandra för både det ena och andra. Vi tjejer borde stötta varandra och se till att varje tjej och kvinna känner sig vacker, och har man inget positivt att säga om en människa borde vi lära oss att kanske inte yttra oss om den människan. Finns så mycket saker jag egentligen vill skriva om just detta ämnet, då det står mig varmt om hjärtat. Vi tjejer borde hjälpa varandra och inte stjälpa, vi borde se att det vackra är insidan.

Kommentarer

  • Malin - mamma till Savannah säger:

    Helt rätt! alla borde bli accepterad för den dom är och inte för den dom inte är.



    Alla människor borde lära sig det<3

    2012-05-09 | 17:07:12
    Bloggadress: http://elinorsdotter.blogg.se/
  • Maria Ester <3 säger:

    Tjejer är hemska, så enkelt är det tyvärr.

    2012-05-10 | 14:36:06
    Bloggadress: http://marialatina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: