Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Svar till Lisen.

Kategori: Hate me or love me.

lisen om Inga ord kan beskriva.:
Gjorde.inte.ni slut för att han blivit utvisad eller var det för att du gjorde abort? Han är väl muslim, varför vill han vara med dig.
Du måste bli blond. Du ser dum ut i oranget hår speciellt när du har den blåa tröjan på dig. Din dotter tycker jag synd om hon har varit borta från dig mer än helften av sitt liv om man lägger ihop alla stackars lilja.






Hej!
Det har aldrig stått i min blogg att Amar har blivit utvisad och det är något han inte kommer bli heller så förstår inte riktigt vart du fått det ifrån överhuvudtaget. Men precis som med allt folk, så hittar folk på deras egna historier om både det ena och det andra och tror på det. Vi gjorde slut men är tillbaka hos varandra igen. Att Amar skulle vara muslim är också något jag undrar vart du fått höra det ifrån, jag har skrivit i min blogg att han är syrian och vilket syrian är muslim? INGEN! Varför han vill vara med mig, är något du får fråga honom om men jag antar han vill vara med mig för jag har är en grymt snäll och ärlig tjej, som säger vad jag tycker och inte är rädd för att folk ska tycka illa om mig dessutom är jag grymt jävla snygg också, så varför skulle han inte vilja vara med mig. Vi är väldigt lika med hur vi tänker mer får du fråga honom om. Håret är rött, men har tappat sin färg men att det är oranget skulle nog vara fel ord att använda. Du får tycka synd om min dotter bäst du vill, trots att jag varit ifrån henne mycket, så saknar hon ingenting. Dom flesta gångerna jag är borta ifrån henne är hon hos sin pappa, då vi har varannan helg. Vet inte heller vilken blå tröja du snackar om, har inte bärt en helt blå tröja med mitt röda hår, utan den har varit i olika färger men precis som det så verkar allt du skriver grundat på ingenting, du verkar inte ens veta vad du pratar om. Så nästa gång du vill kommentera så kan du kommentera med fakta och inte med massa idioti. Min dotter saknar ingenting när jag inte är hos henne, hon är hos sin andra förälder som älskar henne precis lika mycket som jag. Dessutom om hon skulle vara någon dag med sin mormor och morfar, skadar det inte henne och har inte gjort. Min dotter är en glad, sprallig och väldigt framåt tjej, är inte rädd för att ramla utan tar sig upp på benen igen ganska snabbt. Hon ger mig leenden hela tiden och ropar mamma när hon vill komma upp ur sängen och är en underbar krabat som kommer bli ännu mer underbar med tiden, hon har folk runt omkring sig som älskar henne från djupet av sitt hjärta, däribland jag. Hon har leksaker, kläder, blöjor, medicin och mat så att hon klarar sig och det även finns över. Alla kan inte uppfostra sina barn lika och det här är mitt sett, och du får gärna tycka det är fel.
Men spendera en vecka med mig och min dotter och snacka sen!
Det finns verkligen idioter i den här världen som bara tror sig veta saker och som dömer saker, undrar verkligen vem som försökt intala henne att Amar blivit utvisad och att han är muslim. Aja, finns folk till allt, tycker synd om folk som tror dig veta bättre än mig själv om mitt egna liv, tycker synd om folk som inte har ett eget liv och måste ägna sig åt mitt. Ta tag i erat egna liv och gör någonting, sitt inte och kommentera med jävligt onödigt och dryga kommentarer på någons blogg som du inte ens känner som du inte ens vet ett skit om och kommentera defenitivt inte med massa skit, för du gör bara bort dig själv och ingen annan. Precis som det står på min header: Lev ditt egna liv - du ska dö din egna död!
Tack för mig!

Kommentarer

  • lisen säger:

    Jag menade inget illa, jag bara undrade, det var frogår, inte påståenden. Jag väntade mig inte en bibel till svar.

    2012-05-09 | 14:48:33
  • Emeliie säger:

    Menade inget illa? HA HA HA.

    Insåg du nu att du faktiskt gjort bort dig själv och behövde försvara dig själv genom att säga att det var frågor, och visst var det frågor men lika väl så var det en kränkning hur jag uppfostrar min dotter och hur Amar kan vilja ha mig och dessutom att jag ser så dum ut med den hårfärgen jag har idag.



    Du väntade dig inte en bibel till svar, men det var vad du fick vet du varför: Det är min blogg och jag skriver vad jag vill om jag så skriver en hel jävla bok. Så ställer du frågor, kan du inte vänta dig någonting utan ta det som kommer!



    Sorry, men du gör bort dig själv dessto mer du skriver.

    2012-05-09 | 14:55:14
    Bloggadress: http://emeliitaah.blogg.se/
  • Malin - mamma till Savannah säger:

    men herregud har människan inge liv?

    Men det där är nog en människa som varken har egna barn eller något lyckat förhållande, hon är så missnöjd med sitt eget liv att hon måste klanka ner på ditt.



    Stå på dig du vet bäst vad som är bäst för lilja ingen annan<3<3

    2012-05-09 | 18:12:42
    Bloggadress: http://elinorsdotter.blogg.se/
  • lisen säger:

    Du skrev innan att det "drabbar folk omkring mig" eller någit liknande. Hur kan det göra det när du inte ens vet vem jag är? Nej, jag försvarar mig inte, är i valet och kvalet att ringa soc och tala om för dom att läsa denna blogg och göra en anmälan på att du brister i omsorgen till ditt barn. Det kanske inte kommer någonstans men det är iaf en början. Du skriver att du "skiter i vad andra tycker, ingen kan trycka ner dig, du slösar inte tid på "såna som mig"" men ändå tar du dig både tid och ork att sätta dig på ditt feta arsle, som för övrigt inte alls väger under 100 kg, och skriver ett långt inlägg som svar, som innehåller samma gamla skitsnack från dig att du är minsann en BRA mamma som är ifrån din dotter var och varannan helg och din dotter tar minsann inte skada av att vara med sina morföräldrar. Men käre värld! Är det någon som påstått att hon tar skda? Folk har väl mest sagt/skrivit att du borde vara mer med henne. Alla långa inlägg du skriver om barnuppfostran och hur du vill att din dotter ska växa upp verkar i själva verket bara vara självförsvarstexter och att du försöker intala dig själv att SÅ ligger det faktiskt till. För ingen i hela labdet skulle skriva en text på en hel a4-sida om han/hon , som du säger att du inte gör, inte brydde sig. Du säger också väldigt ofta "min blogg, jag skriver vad jag vill." Ja, klart du gör, mendå får du självklart räkna med att folk skriver VAD DOM VILL i kommentarsfältet då du har så man kan kommentera fritt och öppet. Någonstans i det helavtycker jag situationen är löjlig, för så fort du får en kommentar som inte talar om hur söt och underbar din lilla dotter faktiskt är, då spänner du ut taggarna. Snälla, bokstavligt talat, TAGGA ner. Låt folk ha sina åsikter om dig utan att skriva "HAHAHA, patetidka människa, blablabla" För isf är du minst lika patetisk och elak som alla som kommenterar rakt och ärligt (elakt enligt dig) som faktiskt.enligt ordalag du också kränker. Nu avslutar jag här. minsann entt ar

    2012-05-10 | 03:16:55
  • Emeliie säger:

    Jag vet inte vem du är och vill inte veta vem du är heller, utan du får vara vem du vill.



    Att du skulle ringa soc och berätta allt är något du kan göra om du vill, men du slösar bara din tid om du gör det då både soc och familjerätten satt med på möterna när jag och Lilja's pappa kom överens om att han ska ha henne varannan helg och träffa henne varje Fredag om det inte är så att jag är borta med henne någonstans.



    Och familjerätten och soc tyckte det var grymt bra att vi kunde komma bra överens.. och kunde komma överens om ett bra förslag.



    Så att ringa soc är nog bara slöseri med din tid då dom vet allt om mig och min situation, dom vet även om att hon är med sin mormor och morfar ibland men nu för tiden så händer det inte så ofta, men det kanske är något som inte framkommit i bloggen.



    Men som sagt, vill du ringa soc så gör det men dom är väl medvetna om min situation och hur JAG åker ifrån henne då hon ska umgås med sin pappa, varannan helg för att spendera tid med min pojkvän.



    Vad jag väger, är inte din ensak och tror du att jag väger över 100 kg, så får du göra det. Men det är bara JAG som vet vad jag väger och ingen annan och jag skulle inte ljuga om att väga mindre än 100 om jag inte gjorde det.



    Folk behöver inte tycka att min dotter är söt eller ingenting, hon är min dotter och jag tycker hon är den sötaste unge i denna värld.



    Och angående så att jag skriver vad jag vill och jag får förvänta mig att mina läsare skriver vad dom vill tillbaka, så har du fel!

    För det är ju faktiskt jag som väljer om jag accpeterar det då det faktiskt är min blogg.



    Jag kanske tar i väldigt hårt ibland mot en del människor som skriver elakt till mig, men det är för att jag inte tycker att folk borde lägga sig i så mycket och visst får dom tycka vad dom vill men varför alltid vara elak mot folk, varför aldrig säga något fint?



    Jag tar i hårt, för jag anser att folk tog i hårt mot mig. Behandla andra - som du själv vill bli behandlad.



    Du får svara om du vill och som sagt, jag kan bli trevligare i tonen om även du blir det.

    2012-05-10 | 20:10:42
    Bloggadress: http://emeliitaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här: