Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

GRATTIS, MIN ÄNGEL! ♥

Kategori: Kärlek

GRATTIS MIN ÄNGEL PÅ 11 MÅNADERS DAGEN!
Önskar du var med mig nu så vi kunde fira denna dag med något extra.
Men det lär nog din pappa göra ändå, så du får ha världens bästa dag min prinsessa.
Jag älskar dig mest och högst av allt på denna jord.
Du är det värdefullaste jag har.
Jag går genom eld och vatten för dig.
Ana behabek rohi. ❤❤





Kommer aldrig glömma denna dag då du kom till världen. Hade haft smärta och ont i både mage och rygg i över ett dygn, hade dagen innan du kom varit inne på sjukhuset men var då inte öppen tillräckligt utan blev hemskickad med smärtlindring, kunde knappt sova den natten då det värkte så mycket. Dagen efter ringde jag tillbaka till sjukhuset och berättade allting och dom sa blir det inte bättre, så kommer du in till 20.00, vi bokar ett rum till dig. Det blev inte bättre, utan bara värre och värre. Mamma ringde Brittis och Pappa körde oss, hade inte kunnat äta på hela dagen så Pappa ville få mig att äta något, försökte äta en tunnbrödrulle ifrån en grill men spydde upp allting och fick otroliga smärtor. Det var 100 meter att gå men klarade inte av det, så Pappa fick helt enkelt köra mig ända upp och vänta med mig där tills Mamma kom. Hon kom upp och vi väntade in Brittis och tiden som skulle bli 20.00. Hade så fruktansvärt ont, Mamma ville få mig att sätta mig i rullstol men jag som ibland ska vara lite macho körde med repliken: Inte fan har jag brutit benet eller något sånt skit som gör att jag inte kan gå, kan jag gå så ska jag fan göra det också. Vi kom upp till BB på Södersjukhuset, jag fick ett rum och Mamma & Brittis satt där inne och vänta med mig. Läkaren kom in och tittade till hur allting var och hur öppen jag var, var fortfarande inte tillräckligt mycket öppen. Hon gick ut igen och strax igen kom det in någon annan och frågade om jag ville vara med i en studie som dom lottade fram. Antingen föda eller ge smärtlindrig för natten och se hur det skulle bli dagen efter, jag var glad över att dom lottade fram föda för min del. Hade nog aldrig klarat av smärtan, men dom ville inte göra allt så snabbt. Men efter ett tag kom dom in och frågade om jag ville ha bedövning och jag sa att jag ville ha ryggbedövningen, men efter ett tag så ville jag även ha lustgas och så hög som jag blev på lustgasen var fan sjukt. Synd att inte någon filmade mig, läkaren kom in och gav ryggbedövning men samtidigt som jag fick ryggbedövning satt jag med lustgasen och ville typ dö av smärta. Medans han satt i ryggbedövningen så gick Mamma & Brittis ur rummet och jag satt där alldeles ensam, och bara 2 minuter senare så kom dom rejäla smärtorna. NU VAR DET DAGS! Fast det fattade jag inte då, jag trodde jag skulle bajsa. Sa till barnmorskan att hämta en hink eller låta mig bajsa på toan, tillslut gav hon upp och gick och hämtade en hink. Jag ställde mig upp och skrek för kung och fosterland och barnmorskan bad mig lägga mig ner direkt. Jag la mig ner direkt och allt gick verkligen så snabbt. Hängde verkligen inte med, tog lustgas och helt plötsligt var Mamma & Brittis tillbaka inne i rummet och helt plötsligt så låg du där i min famn, min älskade lilla flicka. Som jag hade längtat! Bild kom upp på facebook bara några minuter senare och därefter så ringde telefonen stup i kvarten. Du är det bästa som hänt mig och jag är så glad att gud gav mig en ängel som dig. Från att ha fått ryggbedövningen (som inte ens börjat värka när jag födde barn) till att ha min flicka liggandes på mig så tog det 7 minuter. Allt gick så fort och inte ens barnmorskan förstod att det gick så fort.


Den 12 Juni 2011 kl. 00:57 kom du min älskade prinsessa till världen.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: