Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Eurovision song contest snack :)

Kategori: Eurovision song contest 2012

Då har det blivit Torsdag och dags för Eurovision song contest deltävling 2 och det är ju nu Sverige ska få visa vad vi går för, nu ska Loreen stå på scen och vi svenskar är otroligt nöjda över att rätt låt vann, precis som förra året så skickade vi rätt låt, har varit flera år som vi har skickat fel låt men nu tror jag vi har en grym chans att vinna, en stark röst säger till mig att vi kommer vara värdår nästa år och vem tror ni inte sitter i publiken då? JO JAG! Jag struntar i hur mycket biljetterna skulle kosta, jag skulle sitta där och vara den gladaste människan på denna jord, skulle vara värre än ett barn på julafton. Alltså, skulle lätt kunna gå bara på ett genrep men mest av allt den stora stora finalen. Tyvärr fyller jag ju inte 25 eller något nästa år, annars hade nog mina föräldrar slagit på stort. Men nog pratat om det. Vilka tävlar mer än Sverige idag då?


1. Serbien: Željko Joksimović – "Nije Ljubav Stvar"
2. Makedonien: Kaliopi – "Crno E Belo"
3. Nederländerna: Joan Franka – "You And Me"
4. Malta: Kurt Calleja – "This Is The Night"
5. Vitryssland: Litesound – "We Are The Heroes"
6. Portugal: Filipa Sousa – "Vida Minha"
7. Ukraina: Gaitana – "Be My Guest"
8. Bulgarien: Sofi Marinova – "Love Unlimited"
9. Slovenien: Eva Boto – "Verjamem"
10. Kroatien: Nina Badrić – "Nebo"
11. Sverige: Loreen – "Euphoria"
12. Georgien: Anri Jokhadze – "I'm A Joker"
13. Turkiet: Can Bonomo – "Love Me Back"
14. Estland: Ott Lepland – "Kuula"
15. Slovakien: Max Jason Mai – "Don't Close Your Eyes"
16. Norge: Tooji – "Stay"
17. Bosnien och Hercegovina: Maya Sar – "Korake Ti Znam"
18. Litauen: Donny Montell – "Love Is Blind"


Och av dom här låtarna för gärna även Turkiet, Norge, Serbien, Bulgarien och faktiskt Slovenien gå vidare till Lördagens program. Märker ni att jag inte alls har riktigt något direkt musiksmak, min kärlek för Serbien kom när jag jobbade ihop med en tjej ifrån Serbien. Att höra henne prata med sina kompisar och så, det var fan ascoolt, tyckte språket var ascoolt och hon var det också, hon var alltid lika snäll och hon pratade ofta om Serbien och hur det såg ut och var där. Så efter att ha jobbat med henne, så har jag alltid önskat att åka dit och kolla hur det är, få se det landet som stod henne varmt om hjärtat. Fast dock är det ju inte därför jag bara hejar på dom ikväll, men det har nog med att göra att dom sjunger på deras språk och det gör mig helt galen, för det språket är nog ett av dom finaste språken jag vet.

Kommentarer

  • Therese säger:

    Ååhh om vi vinner så ska jag också gå och se nästa års schalger-spektabel live!

    Kan vi gå tilsammans kanske??

    Hellre ett gen-rep än inget alls faktiskt..Om det skiljer mycket i pris menar jag :D

    2012-05-24 | 15:15:38
    Bloggadress: http://nyutsidaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: