Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

SVAR PÅ ERA FRÅGOR!

Kategori: Frågestund

♦ Vilken film såg du senast på bio? Var den bra? - Helt ärligt, så minns jag inte ens sist när jag var på bio men det måste ha varit med Natalie och vi såg någon ungdomsfilm som vi fick gratisbiljetter till.
Saknar du att vara gravid? - Ja något otroligt.
Vilka räknar du som dina nära vänner? Mina närmsta vet vilka dom är. :)
Vilken är din favoritpizza? - Kebab eller köttfärspizza.
Vem är din förebild? - Bortsett ifrån min mamma så måste jag nog säga Carolina Gynning, en underbar person som levde sitt liv som en partyprinsessa och folk hade otroligt mycket fördomar om hur hon betett sig både i Big Brother huset och efter men hon har verkligen tagit sig upp ifrån botten.
Längtar du efter att flytta hemifrån? Om ja, varför? - Jag längtar att flytta hemifrån, för att jag tror Lija tycker det är roligare att komma hem till sina morföräldrar då och då och inte bo här så länge och dessutom vill jag bevisa för alla som tror att jag inte kan, att jag faktiskt kan.
Om du fick göra vad du vill under en vecka vad skulle du vilja göra då ???? - Ta med mina närmaste och åka utomlands och äta gott, bada och sola.
Hur många barn vill du ha? - 4 eller 5 barn.
Hur är henkan nu jämfört med förr(90-talet)? - Jag var ju bara barnet på 90talet, men har ju hört historier och vet ändå hur det var, jag var barn men inte dum, haha. Men jag tycker verkligen att det lugnat ner sig men sen finns det även dom ungdomarna som hört berättelser hur det var som försöker leva upp till det.
Trivs du fortfarande på berget? - Jag har väl egentligen bara känt en trygghet här när jag var barn, då var alla vän med alla, men när jag började bli mobbad så började jag ogilla stället och jag kände att jag ville flytta och det sitter fortfarande kvar.
Alla de där konstiga dikterna och citaten du skriver om styrka, kärlek, besvikelse m.m. handlar det om din kille? - Dom flesta är bara för att stärka mig själv och försöka intala mig själv att jag är stark.
har ni det alltid bra eller är det ostadigt? - Vi har haft flera kriser men har på senaste tiden lärt oss att hanteras med problemen och göra vårt förhållande stadigt och just nu är det väldigt stadigt.
Hur kom du på att du var gravid? - Jag fick inte min mens och mådde väldigt illa och kunde inte äta en del saker, så åkte och gjorde ett graviditetstest.
Och hur bestämde du dig när du behöll dun fin fina dotter ? <3 - Jag vet inte riktigt hur jag bestämde mig för det, men hade redan gjort en abort när jag var 16 år och kände att jag inte klarade av en till och dessutom kände jag även att jag ville ha barn den tiden. Har alltid velat vara en ung mamma.
Varför påstår alla att du är Rebos copycat? Personligen tycker jag inte det. Hon är snart 26 år och beter sig som en fjortis medans du verkar växa som person och mogna varje dag. - Jag tycker inte om att prata illa om folk. Men jag tror att många påstår det för att jag när jag startade blogg och började läsa andra bloggar, tittade runt på olika stilar på bloggen, på sättet olika folk skriver med mera, och fastnade för bland annat Rebeccas stil blandat med andras bloggar, blandat med min egna stil. Jag själv tycker inte jag tagit så mycket ifrån Rebecca, men att det finns vissa likheter genom våra bloggar men när jag började blogga 2008 så var jag väldigt osäker av mig och visste ingenting om bloggandet förrutom att man skrev om det man ville, jag kollade runt och hittade olika bloggar jag fastnade för stilen dom använde sig av och försökte göra samma sak fast på mitt egna sätt. Förresten, tack så mycket för att du tycker jag verkar mogna.
Ni verkar egentligen inte gilla varann men skriver till varandra ändå, varför? - Jag har aldrig haft ett ont ord att säga om henne.
Har du börjat träna nu, vad isåfall? - Jag gör situps och även försöker promenera väldigt mycket, men nu när jag får pengar ska jag köpa ett simkort och börja simma.
Vilken är din första längre resa du skulle vilja göra med Lilja? - Min första längre resa med Lilja skulle jag vilja göra till Spanien, Turkiet, Grekland, Kroatien m.m. Helt enkelt ett turistland där man kan sola och bada och bara ha det underbart.
Vad är ditt mål med bloggen? - Mitt mål är att försöka öppna mig själv mer, kunna skriva av mig om alla mina känslor om både mammaliv, våldtäkt, misshandel, hot, gastric by pass operation, kanske kan jag hjälpa andra och att hjälpa andra är något som är viktigt för mig.
Vad gör du om 10 år? - Jag hoppas jag har fått åtminstone 2 - 3 barn till och att jag är gift och bor i en fin lägenhet och jobbar inom turistbranschen.
Vem vinner melodifestivalen? Danny, David Lindström eller Loreen hoppas jag på, men tyvärr tror jag att om Ranelid "sjunger" på engelska så kan nog bli ett stort hot (vilket jag inte alls vill).
Vilka bloggar följer du? Oj, det är en himla lång lista. Följer över 30 bloggar och har väl ingen direkt lust att skriva ut alla, men jag lovar er att uppdatera min lista på högra sidan av bloggen med vilka bloggar jag följer.
Om du fick vara en annan för en dag vem skulle det vara? - Drottning Silvia.
Vilka länder har du varit i? - Finland, Danmark, Tyskland, Frankrike, Turkiet.
Favorit parfym? - Har ingen aning.
Favorit märke? Inget särskilt.
Vrf copycat:ar du Rebecca så mkt? Har du inga egna idéer eller? - Har svarat på en liknande fråga högre upp, så läs där.
Hur träffades du och Amar :)?? - Vi träffades genom en dåvarande kompis till mig, jag var gravid och hennes kompis skulle ha fest och hon och Amar's bror dejtade varandra så vi gick till hennes kompis och där satt Amar och så vidare..
Vet alla i hans familj om dig?? - Ja.
Vad är det bästa och sämsta med Amar? - Det bästa med honom är att han är så förstående och hjälpsam, han är så kärleksfull och ser familjen som viktigast. Det sämsta med honom att han är envis precis som jag, så när någon av oss vill göra något och den andra kanske inte vill det, så kan det bli en del diskussioner, haha,
Pratar din dotters pappa samt hans familj irakiska dialekten som arabiska?? - Liljas pappa pratar kurdiska men kan även prata lite arabiska.
Hur länge va du tillsammans med hennes pappa innan du vart gravid?? - 4 månader till och från.
Var det jobbigt med förlossningen :0?? - Trodde det skulle vara värre, smärtan är helt borta, minns inte ens hur ont det gjorde, men eftersom det är bortglömt tror jag inte det var så farligt.
om du fick bo i en öde Ö och fick ta med dig två vänner vilka skulle det vara?? - Gud så svårt, för att bo på en ö så skulle jag ta mig med Lilja och Amar och ingen av dom är vän.
Vem va Emelie för 3 år sen vem är Emelie om 5 år :) - Emelie för tre år sedan var en tjej som festade mesta dels av livet och inte riktigt visste vem hon var och vad hon gjorde. Emelie om 5 år hoppas jag, har skaffat ett - två barn till och även bor i en fin lägenhet med Amar och har gift mig.
Hur stor ålderskillnad skulle du vilja ha på dina barn? - 2-3 år max, iallafall på Lilja och nästa barn men sen vill jag nog ha 1-2 år max emellan barnen.
Hur många vill du ha? - 4 eller 5 barn.
Vart skulle du helst vilja bo? - Nära min familj, vänner och även brevid alla Amars familj och nära vänner, för att bilda en trygg miljö för Lilja och resterande barn. Men ställe spelar ingen roll, bara det är nära dom jag bryr mig om och älskar mest.
Om du fick byta utseénde för resten av livet med någon (kändis, bekant eller vad som)- vem skulle det vara? Och varför? - Har ingen aning om det faktiskt, är nöjd med mig själv.
Vad är ditt absoluta drömyrke? - Reseledare eller något inom resebranschen.
Om ditt hus brann ner men hann rädda tre saker- vad skulle du välja? - Foton, datorn och mat.
Har du någon konstig vana/ovana? - Trycker någon upp min näsa så måste jag trycka ner näsan samma sak om dom trycker ner den måste jag trycka upp den och så vidare. För jag vill att den ska sitta på mitten och mitt psyke säger att näsan fastnar uppe om någon trycker upp den.
Är du allergisk mot något? Nej.
Är det något du önskar du gjort innan du skaffade din dotter? Typ- resa jorden runt, flytta hemifrån, plugga? (Man kan göra det nu också, men menar att det kanske är lite lättare när man inte hade ett barn i bilden) - Resa mer än jag gjort och även haft mer arbetslivserfarenhet.
Är Liljas pappa svensk? - Nej, han är kurd ifrån Irak.
Kan ni prata och komma övernens om Lilja? - Kan och kan, men vi måste.
Vad mår du bra av? - Min familj, pojkvän och vänner.
Om du är med din pojkvän och din dotter, är det något speciellt ni gör/ skulle vilja göra som skulle få dig att känna dig riktigt lycklig? - Jag är lycklig bara jag har dom nära mig.
Vad använder du för preventivmedel? Vilka hat du testat och vad tycker du om de? - Använder inget just nu, men ska använda hormonspiral och det är det ända jag använt och jag tycker verkligen om den just för att man kan ha den till 5 år, man märker inte av den.
Är du ute mycket med Lilja så att ni får frisk luft varje dag? - Ja, vi är ute minst en gång om dagen.
Om ni går ut på promenad, hur långt ungefär brukar du promenera då? - Det är svårt att säga hur långt vi brukar promenera, för det är så olika för varje gång.
Har du börjat fundera över dagis? Ja, Lilja står redan i kö till tre dagis i närheten av vart jag bor och hon ligger på 40 platsen på det dagiset jag helst vill att han går på.
Du har sedan tidigare sagt att dina långsiktiga planer är att flytta till Gävle och så vidare, men vad är dina kortsiktiga planer? Söker du aktivt jobb eller ska du börja plugga? Kan ju vara skönt att ha något att se fram emot tänkte jag. - Jag söker både jobb och letar utbildningar, för att vara så uppgraderad som möjligt. Men först blir det nog att försöka jobba lite och därefter börja plugga.

Kommentarer


Kommentera inlägget här: