Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Diskussion.

Kategori: Hate me or love me.

Har varit så jäkla mycket snack om heltidsföräldrar här och var.
Har läst på både den ena och andres blogg om hur synd det är om barn som har föräldrar som hellre festar än umgås med barnen / barnet, som inte är med sitt barn en del helger.


Ett heltidsjobb har man även också ledigt från ibland.
Och ska man då inte få göra vad man vill, utan att folk ska snacka?
Är väl bättre att mamman/pappan är borta ifrån ungen och dricker en dricker i barnets/barnens närhet?
Så anser iallafall jag det.

Jag är barnledig varannan helg, men då det hände något i helgen.
Som jag som sagt inte vill gå in på i bloggen så bad jag min mamma snällt om hjälpt.
Men annars är det inte så att min mamma sitter och är barnvakt hela tiden, utan när jag är barnledig är faktiskt Lilja med sin pappa och umgås med honom.
Så är det fy skam om jag som heltidsförälder festar sönder mig, när mitt barn är med sin pappa?

Så alla ni som försöker kränka ner mig via era bloggar.
Det räcker!

Vet ni varför?
Jag har en väldigt tur att Lilja's pappa tar det ansvaret han gör.
Att han träffar sin dotter & jag får mina helger varannan helg och göra vad jag vill på.

Så om jag vill festa varje helg jag är barnledig så är det inte fyskam på det.
Mitt barn är inte i närheten och jag måste väl ändå få leva?
Eller tycker ni alla som snackar att man ska gå i idé bara för man har fått barn?
Att man aldrig ska få gå ut och festa med sina vänner när man faktiskt är barnledig.

Det jag hoppas med det här inlägget är att folk ska börja diskutera!

Kommentarer

  • Petra säger:

    Jag förstår inte ens varför du ens förklarar dig i den frågan. Folk vill bara att du ska ta åt dig, de är precis det här dem är ute efter. Folk har alldeles för lite fritid nu för tiden så att dem måste snacka skit om andras liv. Det svider för dom, att du faktiskt klarar det så bra. För din skull, skit i dem som snackar. Konfrontera inte ens dom! Brukar i vanliga fall aldrig kommentera folks bloggar, men kunde inte slita mig nu!! Kram

    2012-03-05 | 13:15:42
  • therese säger:

    Jag vill inte diskutera men jag står med namn vad jag tycker och tänker.

    Visst det hände ¨på fredagen det där. Men du stannade ju ändå kvar och festade på lördagen. Du kunde ju åka hem och vara med Lilja tex.

    Men du är vuxen och gör som du vill tycker jag!

    Alla andra kan ju sköta sitt eget liv först innan man lägger sig i andras!

    2012-03-05 | 15:13:15
    Bloggadress: http://nyutsidaa.blogg.se/
  • Roro säger:

    Gumman såna människor ska du bajsa snett på, ingen ABSOLUT ingen bor med dig för att påpeka nåt plus INGEN har rätt att påpeka nåt eftersom du är MAMMAN till lilla flickan! SÅ som jag ser är du en DUNDER mamma och som en förälder så har man all rätt att få lite fritid och det är viktigt för en och hon är med sin pappa som oxå engagerar sig i hennes liv! Jag vet hur det är att ha barn för själv har jag två och ibland vill man bara vila och umgås med vänner! Hellre dricka och festa när barnet är med sin andra förälder än att dricka medan barnet är med för det är skamligt! Du har all rätt, lägg inte ner din energi på såna idioter som får en att bara vilja SPY!!!! Tänk att din tid är dyrbar..

    2012-03-05 | 17:32:00
    Bloggadress: http://gjb.blogg.se/
  • Kajsa säger:

    Beror ju på hur man dricker också,och tog du åt dig av mitt inlägg i min blogg är de ditt val eftersom du börja din diskussion efter mitt inlägg ! Jag själv skulle inte vilja veta att min mamma lämnade mig varje helg för att gå och supa så mycket så man inte kan hantera sig själv och knappt gå:som jag sett vissa unga mammor göra medans och glömmer helt bort sin mamma roll också,dem får ju skämmas för även om folk på stan inte vet att dem är mammor så vet vissa och de ser inte bra ut i mina ögon i alla fall då tycker ja bara synd om barnen ! Alla har sina åsikter och sen vem man tycker inte sköter sin mamma roll är ju upp till var och en att tycka vad man vill,de betyder inte att man dömmer någon utan mer tänker på barnens bästa. Själv ska ja ha barn när ja själv lekt klart och inte ska lämna mitt barn hela tiden okej om de e någon gång i halv året men varje helg är ju överdrivet.

    2012-03-05 | 19:18:11
  • Marika säger:

    Om man väljer att skaffa barn och djur, då ska man också ta hand om dem ordentligt. Man skaffade ju barnet och djuret för att man ville ha dem och älskar dem. När barnet är litet då ska man som förälder vara hemma hos barnet och umgås med sitt barn. INTE vara ute och dricka och festa. Du är inte mogen för att ha barn inte din kille heller. Tur att din dotter har sin pappa också

    2012-03-06 | 07:18:21
  • Emeliie säger:

    Jag vet mycket väl att om man skaffar barn, så är det för man vill ha det och älskar dom och självklart gör jag det också.



    Men förstår inte riktigt hur du tänker med att jag ska sitta hemma med mitt barn när hon är hos sin pappa?



    Det är inte så att jag BER honom ha henne, utan snarare familjerätten som sagt att hon SKA vara där varannan helg.



    Hade jag bett honom, så hade jag förstått att folk tyckte som dom tyckte även jag skulle började fundera vad jag höll på med.



    Men gör inte jag som familjerätten säger och låter dom träffas så som det är bestämt är det jag som är boven i det hela och om hon ändå är hos sin pappa och har det så jävla bra.

    Kan jag inte göra vad jag vill då?

    2012-03-06 | 13:11:42
    Bloggadress: http://emeliitaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här: