Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

27 Mars 2012 Tisdag.

Kategori: Mammalivet

Hej alla fina!

Lilja har lite feber så blir ju tyvärr ingen dejt med Johanna och Sami idag, vill ju inte att Sami ska bli smittad så lika bra att ta det senare i veckan om hon blivit bättre så att säga.

Har pratat med Mamma och vi åker väl till Nacka Forum efter att ha kollat på Hem till gården, kanske blir en god lunch där, ska även kolla på härfärg. Dom har ju gjort reklam för en platinablond färg på tvn, som man även får med lite efterbehandlingar, men jag är så rädd för att håret ska bli blått eftersom det är så pass blont så det nästan ser silvrigt ut så därför blir jag lite osäker på om jag ska köpa den eller om jag ska köpa den jag alltid brukar köpa, fast kanske bättre att vänta med att köoa den tills jag och Elin ska ha vår dejt.
Då ska hon ju klippa mig och kan säkert även färga håret och hon kan ju allt med hår bättre än mig, jag ska verkligen ge henne fria händer när hon klipper mig, det enda kravet jag kommer ha är att jag ska ha lugg men annars så får hon verkligen fria händer.

Men som sagt, få se hur det blir med hårfärg.
Funderar på om jag och Lilja ska åka till Gävle idag.
Vara där någon dag, men måste nog diskutera med Amar först.
Känns ganska jobbigt att åka dit med allt som ska med,
ska båda ha med bilbarnstol, vagn och en resesäng som jag tänkte lämna hos honom sen, men sen finns det ju även all mat, blöjor, kläder och massa annat, så det känns jäkligt jobbigt.

Men tänkte fråga alla er mammor där ute.
Till exempel om ni åker buss med era barn, alltså till en annan stad menar jag då, har ni era små i knät eller har ni dom fastspända i bilbarnstolen?

Det är så mycket saker som ska med om jag åker dit och jag bara längtar tills jag sätter igång med körkort, så att jag kan få det fort som attans för allting kommer verkligen bli så mycket enklare.
Jag kommer ju verkligen kunna åka dit när jag vill, bara att ha pengar till bensin och sen kan jag ha hela bilen full med grejer och bara plocka in hela bilen med saker.
Så hoppas jag kan börja övningsköra snart.
S har ju lovat att övningsköra med mig, men S är ju lite upptagen just nu, så blir till att vänta ett tag, men faaan att jag inte känner någon som haft sitt körkort i 5 år, för jag vill verkligen börja nu nu nu.

Men nu så ska jag avsluta här innan jag skriver ett alldeles för långt inlägg.
Hörs senare!

Kommentarer

  • Therese säger:

    Jag har haft mitt i 5 år!

    Dock har jag bara automat och det är inte det bästa att övningsköra med :(



    Vad kul att åka till Gävle! men det lät som en hel del att ha med sig...

    Skulle gärna åka med och skjutsa sig om jag hade bytt till sommardäck på bilen.

    hur länge hade du tänkt att vara där??

    2012-03-27 | 12:28:02
    Bloggadress: http://nyutsidaa.blogg.se/
  • Maria säger:

    Jag hade dom alltid i famnen på buss eller i vagnen



    Kram Maria



    Hoppas du får en god lunch

    2012-03-27 | 14:36:29
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/
  • Maria säger:

    Kan jag aldrig tänka mig!!

    Vem kan släpa på det om man har massa packning?



    Love Maria

    2012-03-27 | 19:03:17
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/
  • Malin mamma till Savannah säger:

    Savannah sitter oftast i vagnen men finns ingen barnvagns plats så sitter hon i famnen<3

    2012-03-28 | 20:57:19
    Bloggadress: http://elinorsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här: