Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

18 Mars 2012 Söndag.

Kategori: Resa

Hejhej!

I Fredags så blev det så att jag åkte till Amar här i Gävle.
Vi pratade lite och hade det trevligt.
Var inte på det bästa humöret av olika anledningar.
Men blev väl bättre och bättre.

Lördagen vaknade vi upp och jag kände mig mer död än levande.
Jag orkade knappt röra mig, men tog mig kraften att orka röra mig.
Hela dagen gick innan Amar och jag kom på den smarta idén att fira mig.
Eftersom han nu ska börja jobba så kommer vi inte kunna ses på samma sätt och han kommer missa min födelsedag med mera, så han ringde och fixade lite saker och så pratade han ihop sig med hans grabbar (som typ blivit mina grabbar också, haha).

Men dom kom dit och vi drack lite och åt tårta.
Vi åkte sen vidare mot Interpool, där jag träffade några intressanta människor.
Det roligaste var ändå när bruden gör bort sig framför mig och säger just dom orden som hon sa, visste inte om jag skulle skratta eller gråta just då, men kände mig så jävla stark att bara kunna svara ett NEJ JAG SKITER I! Känn på den du och direkt efter det så började folk smussla med deras telefoner.
TÖNTAR!

Har tröttnat på den här staden och allas kontrollbehov på att kolla upp vad alla andra gör, att få veta saker innan alla andra, så jävla onödigt och så jävla patetiskt.
Men alla kan ju tyvärr inte vara lite jävla awesome som mig.

Vi gick iallafall därifrån och det blev så jäkla mycket problem på vägen hem, först börjar ena idioten och så fortsätter nästa idiot. Blir så trött på folk som verkligen ger sig ut på stan för att bråka, jag går inte direkt ut på stan för att hitta någon att bråka med utan för att ha kul med alla dom jag bryr mig om.
Men det blev snart löst, men ni som bor i Gävle och läser min blogg vet ju vad jag menar när jag säger från Mcdonalds på stan till ungefär Forex hann polisen stoppa oss 4 gånger fast det var ju pågrund ut av att en kille följde efter oss och ville bråka och så fort polisen släppte honom, hittade han genvägar att ta för att komma och börja jiddra igen, tillslut så ringde poliserna runt till varandra och insåg att vi sagt sanningen från början och securitas fick tag på snubben och så gick vi en trevlig promenad hem.

Vaknade idag och åt kebab och därefter blev det att kolla på lite videosar ifrån Marmaris, ville visa alla, för Amar och jag har ju pratat om att åka utomlands och eftersom han vet att jag varit där så ville han bara se hur det såg ut med mera och musiken, människorna så gjorde ett försök att visa för folket som var här.

Därefter blev det en promenad, Amar och jag gick även in i en kyrka och lyssnade på när barnen sjöng, så himla fint och det var så skönt att få sitta där och bara få tänka.
Älskar att tänka i en kyrka, får som mest ro där.

Sen gick vi vidare till den där stora parken här i Gävle, haha.
Fråga mig inte om namn, frågade Amar om namnet men jag hörde Ballong parken och så kan väl inte en park heta eller kan det heta så?
Gick runt där och pratade och så planerade vi in att jag och Lilja ska komma tillbaka imorgon eller i veckan för att promenera ute och bara umgås, blev helt kär i den där parken och jag började planera in grillkvällar, typ ta med mig Nova och Lilja och bara ha det mysigt med alla dom underbara människorna jag känner här och grilla, prata, dricka coca cola och älska livet.
Låter inte det helt underbart?

Så nu har jag planerat vart jag ska hänga i sommar med alla underbara!
BÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄÄSTA!
Lilja lär ju säkert kunna gå lite då också, hon är ju redan på god väg att kunna stå länge utan att hålla i sig, så snart lär ni se mig springa om kring som en hönsmorsa och vara orolig för minsta steg hon tar, för hon är ju redan så himla orädd och bara hoppar fram och tillbaka och litar fullt ut på att jag tar emot henne och när hon ramlar när hon leker på golvet, så sätter hon sig upp igen, tittar lite på mig och börjar skratta.
Jag måste nog ha världens bästa barn!

Lär vara mycket snack om den där parken nu och i sommar.
För jag lovar att jag kommer hänga där som fan.

Men tror nog jag ska börja avrunda här nu, för det blev ett långt inlägg.
Men antar att ni alla förstår att jag mår bra igen, anledningen till att det var som det var lär ju komma senare, men trots att jag mår bra och det känns bra nu, så kan det vända ganska så fort igen och istället för att skriva ut och känna att jag behöver vara stark, känner jag mig hellre att jag får älska livet nu men vänder min olycka tillbaka, så får jag faktiskt vara svag och behöver inte förklara något.
Så därför har jag ännu valt att inte säga något.
För inget är ju egentligen bra, det känns bara lite bättre.

Puss!

Kommentarer

  • maria säger:

    Va skönt att läsa att du mår bättre

    Shit va är Gävle för drama stad..



    Ha en fin Måndag

    Maria



    Kramizzzzzzzzzzzz

    2012-03-19 | 07:32:35
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/
  • Malin mamma till Savannah säger:

    älskar att vara ute i parken jag med:)

    2012-03-19 | 13:02:25
    Bloggadress: http://elinorsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här: