Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

15 Mars 2012 Torsdag.

Kategori: Mammalivet

Hejhej!

Igår kom ju Therese förbi och vi hade det supernice genom att gå en liten promenad och sitta ute i solen tillsammans med Lilja och snacka. Lilja tyckte dock det var kallt, så blev inte en så lång stund men skönt att snacka för vi hade verkligen mycket att prata om. Skönt att få prata av sig lite med en vettig person..

Vi gick hem till mig och fortsatte prata där och då börjar vi diskutera kryssning och hur tråkigt vi hade, så frågade Mamma om det var lugnt att kanske få barnvakt för natten och hon sa ja. Så vi kollade upp om det fanns biljetter kvar och det gjorde det på Silja Galaxy.
Jag packade i ordning mina saker, sen åkte vi till Therese och hon packade sina saker och jag pratade lite med bästa Natalie, sen drog vi vidare till Systembolaget och Coop Forum och därefter blev det hem till mig så att Pappa kunde köra oss till Frihamnen, fast Therese körde ju dit men min Pappa körde hem hennes bil till oss sen, annars vet jag inte riktigt vart den skulle stå så lika bra det.

Vi klev på båten och började fixa oss.
Första cidern drack när vi var klara och vi tog en cigg.
Vi satt och prata i hytten och sen blev det att börja röra sig uppåt mot alla andra på båten, alla var typ 19 år, haha och jag som blir 22 kände mig som en riktig morsa till ALLA yngre.
Lite jobbigt att känna sig gammal vid 22 års ålder.

Men pratade med jätte roligt folk och Therese somnade redan vid två.
Jag kom dock inte tillbaka till hytten för ens vid sex på morgonen, för jag satt och pratade med en massa trevliga tjejer och sådär om hur försiktiga dom ska vara med killar med mera.

Vaknade idag och insåg att mitt täcke var min madrass från sängen, haha.
Ett riktigt gott skratt fick vi oss och därefter sov vi lite till och sen blev det upp till Buffén för att äta lite mat, och jag dog ju lite för kycklingen och fisken dom hade.
Den var faktiskt god.

Blev en massa dödtid på båten, vi gick runt där och undra vad vi skulle göra.
Fanns inte så mycket att göra tycker jag, men vi rökte, pratade, rökte, skrattade.
Fast kunde inte riktigt vara glad, kunde inte riktigt skratta.
Då allting bara har blivit ett svart hål.
Allt är skit och jag vill tacka för mig.
Det känns värdelöst.
Jag känner mig värdelös.
Allt känns värdelöst.

Väl hemma så blev det att äta våfflor och bara känna mig allmänt dålig.
Jag orkar inte prata, min Mamma försöker prata med mig och jag försöker vara trevlig och svara, men så fort jag pratar, så fort jag får ett sms, så fort någonting händer på facebook, så fort någonting bara kommer emellan mig och min mur så hinner sanningen ikapp mig och tårarna börjar rinna.
Livet känns så himla jobbigt nu och det här är den värsta dagen i mitt liv.

Ska väl lägga mig ner och dö snart, Lilja sover redan.
Och som ni alla redan verkar förstå, så mår jag SKIT!
Heippa!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: