Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

21 juli 2012

Kategori: Mammalivet

Hej!

I torsdags blev det både Haninge centrum och kungens kurva för att handla lite på Ikea.
Jag bara älskar att knata runt där inne och kolla på allt som finns och dessutom planera tills man någon gång flyttar hemifrån.

Igår blev det upp vid sju när lilja vaknade, vi åt frukost och busade en del och jag försökte plocka så gott jag kunde men det jag tar fram tar lilja fram så det gick ju som det gick med den saken.

Vid elva åkte iallafall jag och lilja in till stan, mötte upp mamma och åt lunch och därefter blev det in både på systemet, hemköp och hm. Handlade en jävla massa.

När vi var färdiga med det satt vi oss och vänta på liljas pappa, han kom runt två.
Han hämtade lilja och jag och mamma begav oss hem till jordbro.

Väl hemma blev det att fixa i ordning allt, laga fylld paprika, kyckling i ugn (som Amar lärt mig) ,duscha, sminka mig och medans jag satt på mascaran så hann zandra och annhelen komma så var bara att springa ner och hämta dom i porten.

Vi började med en välkomstdrink och en cigg och därefter blev det dags för matdags. Vi åt och pratade på och när maten väl var klar satt vi på balkongen och hällde i oss alkohol.
Blev en tidig kväll igår men kanske för vi alla har planer för idag.

Hade det hur som helst jätte trevligt och kanske så blir det så att jag drar iväg på Uppsala reagge festival i mitten av augusti. Fast då hamnar vi i furuvik och Gävle istället för Uppsala, då några artister kommer vara där.. Det är bästa ju!
Men än är det inte hundra, berodde lite på Malin och sådär..

Vaknade av en vana runt halv åtta och har varit vaken sen dess, känner mig varken seg eller trött men ska ändå försöka vila lite så jag är pigg tills jag träffar min fina vän Therese i årstaberg för att sen ta oss vidare mot Nacka för att dra till hennes landställe.

Längtar ihjäl mig och har nog bestämt mig för långklänning ikväll.
Vill egentligen ha en hel svart.
Men får duga med den jag har..

Har ju börjat älska långklänningar som jag annars har hatat, men efter förra sommaren så älskade jag långklänningar.
Få se om det blir användning av min idag då, eller om jag tar något annat.

Ska snart smsa Therese och se om den damen är vaken, därefter blir det lite kedjerökning på balkongen och dricka en Cola light.
Lägga sig i badet och sminka mig i lugn och ro och sen även försöka äta någonting innan så att jag inte är helt vrålis när jag kommer till hennes land.

Ska även köpa med en blomma och kort till hennes mamma som fyllt/fyller 60.

Nej nu blir får jag vila en stund för att orka dansa ikväll..

Puss!

Kommentarer

  • Helena säger:

    "Hade det hur som helst jätte trevligt och kanske så blir det så att jag drar iväg på Uppsala reagge festival i mitten av augusti. Fast då hamnar vi i furuvik och Gävle istället för Uppsala, då några artister kommer vara där."

    Du vet väl om att det inte är Uppsala reagge festival längre? Utan det heter furuvik reagge festival och den bara är en dag/natt? Det kommer inte bli några i Uppsala och några i furuvik. Tänkte om du inte visste :)

    2012-07-21 | 10:00:39
  • maria säger:

    låter super kul
    Kram Maria

    2012-07-21 | 13:00:07
    Bloggadress: http://www.iaholund.blogg.se
  • Anonym säger:

    Varför flyttade du ifrån Nacka?

    2012-07-21 | 16:16:57

Kommentera inlägget här: