Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

OPERATION SLUTA DRICKA COLA: DAG 3!

Kategori: Mammalivet

"Det står en coca cola light i kylskåpet, men jag försöker att avstå ifrån den, trots att den står där inne och skriker på mig, skriker: Drick mig, drick mig.!"

Men jag ska klara det här, jag ska avstå och inte dricka den idag och dricker jag inte den betyder det alltså att jag avstått från cola hela dagen. Jag köpte en coca cola light och hade planer på att dricka den, för huvudvärken och suget nästan tog kål på mig men sen bestämde jag mig för, nej den ska inte drickas. Den får sukta mig bäst jag vill, men någon gång måste jag lära mig att stå emot frestelsen och nu är en bra början på det.

Kommentarer

  • Therese säger:

    Jag kan förstå hur vissa tänker.

    För om man ser ett tjockt barn så har hon alltid en tjock mamma.



    Men om man som du gjort en operation för att bli av med din övervikt så skulle du ju aldrig i livet vilja att Lilja blev tjock för att DU gjort henne fet??

    Om man gör en GBP så gör man det inte för att fortsätta vara fet, utan man gör det för att gå ner i vikt. Fattar inte folk det eller???

    Och man strävar efter att äta god och nyttig mat.

    Iaf jag. När jag får barn så vill jag att de ska äta samma mat som jag. Och att den maten är varierande och nyttig såklart =)

    2012-01-12 | 23:49:25
    Bloggadress: http://nyutsidaa.blogg.se/
  • Yvonne säger:

    har du kommit så här långt kan du säkert klara det här! Jag har vart där själv.. Fruktansvärt! MEN jag tror att du klarar det! (följa på bloglovin? )

    2012-01-13 | 00:47:28
    Bloggadress: http://ystrandvik.blogspot.com
  • dessie mamma till miliam och melina, säger:

    Okej, ja jag tillbringar halva min tid i gävle jag med :) Sen är jag sån som älskar och resa och miliam är så snäll att åka med så brukar bli lite turer till sthlm och så! :)

    2012-01-13 | 08:43:34
    Bloggadress: http://dessiefriberg,blogg,se
  • sara säger:

    jag hade problem med energi drycker drack mellan 1.5 till 3 liter per dag i flera år nu har jag varit utan i 4-5 månader det va ett helvete i början, jag var trött och hade ont i huvudet och orka knappt laga mat till mitt barn men nu efteråt när jag har slutat så känns det jätte skönt och jag känner mig friskare i kroppen. men jag blir fortfarande sugen i bland när jag ser burkarna på affären.

    2012-01-13 | 11:11:57

Kommentera inlägget här: