Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Min resa, del 2.

Kategori: Gastric by pass.

Allt var frid och fröjd och det gick jätte bra att gå ner i vikt och det var alltid kul att ställa sig på vågen, alltid lika roligt. Jag var stolt över mig själv att jag vågat göra ett sånt stort ingrepp för ett hälsosammare liv, för ett friskare och piggare liv. Men trots att jag visste att man inte kunde äta mycket slängde jag på portioner med mat, men åt inte ens upp hälften av vad la jag upp, kroppen kände att den var mätt men min hjärna hajade inte det. Jag började lura hjärnan med att äta på små tallrikar istället för dom normalstora som dom flesta har hemma och det gick bara bättre och bättre, var ju lite rädd för om jag skulle ha problem att äta till exempel ris som min mamma har problem med, men allting gick superbra och jag kan än idag äta allting, men är lite känslig för mjölk men dessutom tycker jag att mjölk smakar grädde i dagens läge, jag som älskade mjölk innan, som kunde dricka en liter själv till maten, ogillar det starkt nu.
Dumping har jag fått och man vet när man väl får det att man fått det, man känner det och man vill bara lägga sig ner och så känner man i ungefär 20 minuter. Men man lär sig med tiden hur mycket och vad man kan äta, och även hur mycket sötsaker man kan få i sig om man väljer att äta / dricka det.
Allting handlar ju egentligen inte om operationen utan om varje enskild person.
Det är det många gör fel när det kommer till den här operationen, dom tror att bara för att EN människa gick ner 60 kg så gör den också det, men alla kroppar är olika formade och alla väger inte lika mycket när man gör operationen, man måste tänka på sig själv och aldrig jämföra sig med andra.
Jag har gått ner runt 45 kg, men fortsätter att gå ner i vikt då jag vill nå mitt mål, dock har ju mitt mål ändras efter operationen och innan, först var ju mitt mål att ta mig under 100 kg, att väga mindre än 100 och nu när jag gör det så är kravet att gå ner ännu mer. Jag vet att jag aldrig kommer kunna bli en pinne och det är inte det jag vill heller, men jag har ett mål och dit ska jag komma innan 2012 är slut.


Nu undrar jag om det är någon av mina läsare som själva gjort operationen och när ni gjorde den och vad ni tycker är positivt och negativt med operationen? Men även om ni kanske vill veta mer om min resa och om min viktnedgång, det är bara att fråga.. Jag svarar!



Jag i Juli 2011 ;)

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Kommer du lära din dotter att äta bra och röra ? Ingen läsk och godis så att hon slipper övervikt och operation ? Bra matvanor är ju superviktigt. I cola light finns de MASSOR med skadliga ämne .. De är viktigt att undvika mat och dryck som inte är naturlig

    2012-01-12 | 08:17:52
  • Therese säger:

    Negativa: Att jag mår ill efter varje gång jag äter

    Att jag inte kan klunka massa vatten när jag e riktigt törstig. Bara ta små små klunkar.



    Resten är positivt. Nyttig mat är god mat. Jag e inte ens sugen på godis. Bara ibland om jag slarvat med maten...

    Mitt mål e också att komma under 100 kg. Längtar tills jag e där =)

    2012-01-12 | 09:49:13
    Bloggadress: http://nyutsidaa.blogg.se/

Kommentera inlägget här: