Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Varför flyttade vi till Jordbro?

Kategori: Hate me or love me.

Har ju varit några stycken som undrat varför vi flyttade ifrån Nacka till Jordbro och det är fullt förståeligt eftersom jag har bott i Nacka och samma område hela mitt liv..
 
För något år sedan så blev våra hus bostadsrätter istället för hyresrätter och det var väl där allt började, vi ville inte köpa lägenheten av olika anledningar, under dom första åren gick det bra och alla var trevliga, positiva och glada, men tillslut så började allt gå utför och ALLT som hände var det VI som gjorde, fast vi inte ens kunde vara hemma vid den tidpunkten, kastade någon sönder rutan så var det vi som gjort det. (vilket det absolut inte var) och vi fick nog tillslut och valde att flytta därifrån.
 
Vet att VI inte är dom ända som just haft problem med den här bostadsrättsförmedligen utan att det är minst en familj till som blivit drabbad, som även dom hyrde, så många tror att dom är ute efter lägenheterna men jag kan inte svara på det, utan det är mest bara prat som går runt om.
 
Hur känns det att bo i Jordbro?
Ska det kännas på något speciellt sätt, så känner jag nog det.
För jag saknar Nacka så otroligt mycket och vill bara tillbaka.
Men ändå vill jag inte bo bland massa idioter som anklagar en för skit.
Så kanske var det lika bra att man flytta därifrån.
 
I och med flytten försvinner ju Amar ur mitt minne från hemmet.
Behöver inte känna att det där är vårt hörn, där vi låg och mös när han var där.
Där vi pussades, där vi badade ihop och där vi satt och rökte på balkongen.
Visst finns det kvar djupt inom mig, men det försvinner ändå.
Det är inte den där vardagliga tanken som dyker upp nu, utan kan bli påmind om den då och då, så på det viset är det väl ändå skönt, känns som att jag fick en bra omstart och jag vill verkligen ta vara den här chansen, trots att det känns som man bor i lilla Afrika och landet i ett, så får jag vara tacksam över att jag trots allt har någonstans att bo och grannarna är verkligen hur trevliga som helst.
 
Jag blir inte direkt så glad över att prata om det här, så jag hoppas ni har förståelse för att jag inte kommer prata mer om det här nu utan försöka gå vidare nu och göra det bästa av situationen.
 

Kommentarer

  • Jossan säger:

    vaaa? har ni flyttat? när då? vars ligger jordbro???

    2012-08-03 | 18:53:29

Kommentera inlägget här: