Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Ta ingen skit.

Kategori: Hate me or love me.

Jag har många gånger förr tittat mig i spegeln och skämts över hur jag sett ut, har många gånger börjat gråta över hur värdelös och ful jag är, har många gånger bara velat radera bort min kropp & ansikte och bli någon jag egentligen inte är, har många gånger velat bli den där tjejen som har den snyggaste kroppen & ansiktet i skolan, har många gånger gråtit över att jag inte är den tjejen.
Men inte längre..
 
För idag vet jag, att jag är den jag är och ser ut som jag gör, just för att det ska vara så. Man är inte alltid nöjd till hundra procent, men man ska aldrig tro att man är ful. Jag vet att det är lätt att säga och svårt att tro på, men det är sant. Jag lovar! Hur kul skulle det vara om alla hade en kropp som Shakira eller Beyoncé, hur kul skulle det vara om alla såg ut som Christiano Ronaldo? Skulle vi verkligen uppskatta vår partner och vi alla såg likadana ut? Nej jag tror inte det. Jag tror att vi är gjorda för att vi ska se ut som det vi gör, jag menar inte att man kan gå ner i vikt eller upp i vikt utan jag menar snarare att man ska vara stolt över den man är, även om man kämpar neråt eller uppåt. Man ska aldrig känna att man är mindre värld för att man inte har den där idealen som för mig är en sjuk ideal. ALLA ÄR VACKRA! Jag vet att jag förrut kunde säga att en människa var ful och äcklig, men inte längre. Dom orden finns inte för mig, inte när det kommer till utseende sen är det annat när det gäller insidan.
 
Jag har länge tänkt på hur jag ska skriva det här inlägget för att bli tolkad rätt.
Alla har sina dagar då man är deprimerad och känner sig ful.
Även jag har dom dagarna än idag, men innerst inne så vet jag att INGEN någonsin kan trycka ner mig hur mycket dom än försöker, hur mycket någon än försöker få mig att se ut som den fulaste och äckligaste människan på utsidan så kommer det vara ord som går in i ena örat och ut genom andra.
Och det är vad jag tycker ALLA ska göra.
 
För INGEN har rätt att säga hur DU borde se ut och då menar jag INGEN.
Vi är som vi är och ser ut som vi gör och det är det vi ska vara stolta över.
 
Tro på er själva, tro på att det ni vill, det kan ni.
Ni är vackra som ni är och ingen ska någonsin få er att känna annat.
Är det någon som får er att känna annat, kasta bort den människan.
Den människan försöker bara må bättre själv.
INGEN SKA NÅGONSIN TRYCKA NER ER!
Jag säger som Grynet en gång sa: Ta ingen skit.
 
 

Kommentarer


Kommentera inlägget här: