Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Svar till Maria.

Kategori: Mammalivet

För i helvete, Emelie! Du kan inte ha det såhär med Lilja längre. Tycker inte du att den enda som tycker det är rätt att du är ifrån henne så mycket är DU? Sluta festa och gå ut utan henne. Du kommer ALDRIG få tillbaka småbarnsåren.
 
 
 
 
 
Eftersom du inte lämnade någon mejladress eller något annat så får jag helt enkelt svara här. Vad jag gör på min fria tid och hur mycket fri tid jag har, är väl inte ditt problem? Jag är tacksam över att Lilja's pappa vill träffa henne inprincip varje dag om han fick, han skulle önska att han bodde med henne, att jag sen får mycket fritid är väl inget som egentligen är som du borde lägga dig i? Jag menar inte att vara oförskämd. Lilja's pappa ska ha henne varannan helg och på fredagarna under dagen, men oftast när han har henne på dom fredagarna över dagen så har han smsat/ringt och frågat om hon inte kan stanna kvar hos honom, då han bara ÄLSKAR att spendera tid med henne, vilket även jag gör men jag vill att Lilja ska vara trygg med båda sina föräldrar och jag tycker det är så otroligt bra att Lilja's pappa verkligen tar sin kraft till att verkligen träffa henne. Så om jag blir barnledig utan att ens egentligen vara barnledig så är det ju inte heller ditt problem? Om jag så väljer att köra en impulsiv festkväll eller helg så GÖR jag det, utan att du har rätten att yttra dig om det. För vad jag vet så är det  jag och Lilja's pappa som är föräldrar till vårt barn och vi bestämmer hur vi ska lägga upp hur han och jag ska ha henne? Inte fan är det du. Som sagt, min fritid är min fritid och även fast inte Lilja's pappa har henne, om jag visar exempel från igår när jag var på Gröna lund med två kompisar. Då var hon hemma med sin Mormor och Morfar och busade runt och jaaaa, jag lämnade henne hellre till hennes morföräldrar än att behöva känna att hon har det tråkigt att sitta i vagnen och dessutom skulle jag inte alls få det roligt på Gröna lund då utan att kunna åka något och bara vara henne till lags. Jag vill kunna göra roliga saker och inte alltid bara när Lilja's pappa har henne utan även annars också. Jag håller med om att det blivit mycket festa på sista tiden men det är som sagt mitt problem, för sist jag kollade så är det jag och Lilja's pappa som är föräldrar och som bestämmer över hur tiden ska fördelas mellan oss. GOT IT?!

Kommentarer

  • Maria säger:

    Varför hetsar du alltid upp dig så otroligt mycket när du får en kommentar du inte vill ha? jag menar inget illa, tänker bara på din dotters bästa.. Och jag vet att ni bestämmer. Men vet du, det är ett land med yttrandefrihet så du kan inte förbjuda mig att säga vad jag tycker.. Men ta det som du vill. Nästa gång vill jag inte ha en novell om du nu ska svara på kommentaren.

    2012-08-21 | 19:22:19
  • Elsa säger:

    Pratar liljas pappa sitt språk (kurdiska?) med henne? Bara undrar :)

    2012-08-22 | 01:00:24

Kommentera inlägget här: