Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Svar till Anonym.

Kategori: Hate me or love me.

Om du och Amar har känslor för varandra, varför är ni inte tillsammans då??????           
 
 
 
 
 
 
 
Varför vi inte är tillsammans?
För att vara ärlig så undrar jag samma sak.
Men vi såg olika på många saker och bråkade en del.
Dagen efter vår ett års dag var den värsta.
Det var många som ville förstöra och försöka få oss att tro på både det ena och det andra om den andra personen men vi försökte hålla ihop och visa att våra känslor var starkare än allt prat som gick och alla som ville förstöra, men det blev bara jobbigare och jobbigare och vi slutade uppskatta varandra.
Vi började istället bara se på alla negativa sidor med varandra och inte tänka på allt positiva.
Vi försökte ett tag efter att vi gjort slut att prata och verkligen visa uppskattning mot varandra, verkligen visa att vi älskade varandra men vi insåg att det inte funkade.
Vi båda visste att det var slut men ändå så tog det på oss varje gång vi kom på oss själva med att sitta och säga jag älskar dig du är den finaste människa jag känner, det sårade oss så djupt och vi valde att försöka bara prata allmänt med varandra.
Och visst kanske det bara var en paus vi behövde, men jag tror det har gått för lång tid nu, jag tror inte vi kommer kunna få den trygghet och säkerhet vi hade förrut.
Vi båda kommer vara rädda för att bli ensamma kvar.
 
Jag skulle av hela mitt hjärta vilja vara med honom för resten av mitt liv.
Men när vi delar olika åsikter om hur saker och ting ska gå till, när jag är som jag är och han är som han är så är det svårt att få det att fungera och dessutom på det så bråkade vi hela tiden efter att vi spenderat vår ett års dag tillsammans, vi bråkade varje gång vi träffades och slutade oftast med tårar.
 
Men som sagt.
Är det någon jag vill gifta mig med.
Så är det fortfarande den karln.
Han är verkligen den ända kille jag öppnat mitt hjärta för, den ända killen som verkligen känner mig, den ända killen som jag skulle kunna gå genom eld och vatten för.
 
Ja, jag vet..
Nu blev det en novell igen.
Men börjar jag skriva om Amar så är det så svårt att sluta.
Haha

Kommentarer

  • Anonym säger:

    Det heter ENDA och inte ända. Ända = rumpa. Ser så fult ut så snälla lär dig nån gång

    Svar: Ända är inte bara en betydelse av rumpa utan även en betydelse på ett slut på någonting. Beroende på vilket sammanhang man använder det i.. Jag och Amar är inte tillsammans och då kan jag alltså använda orden ÄNDA eftersom det är SLUT mellan oss. Got it?
    Ska man skriva; han är min ända? NEJ!
    Utan; han är min enda!

    Då kan jag hålla med dig om, för jag hade också tagit det översta som en förolämpning men som sagt, beror på i vilket sammanhang man använder ända..

    DAGS ATT LÄRA SIG KANSKE ??
    Emelie Lönnroth

    2012-08-23 | 22:24:20
  • Anonym säger:

    Haha skojar du eller? Du kan aldrig använda ända i det sammanhanget. Om du pratar om slut på något så heter det ÄNDE. Ända är endast rumpa/stjärt whatever. Sök på wikipedia eller var som helst. Du verkar dum när du skriver som du gör. Innan du skaffar dig ett jobb kanske du ska ta lite svenskalektioner..

    2012-08-24 | 08:49:38
  • Mija säger:

    Fast du har ju använt "ända" fel i detta sammanhang. Ända används i meningar som "jag åkte ända vägen till Skåne" = jag åkte långt. Säger man "jag åkte den enda vägen till skåne = det finns bara en väg.

    Så i det fallet som Anonym påpekade så ska det stå, för att vara rätt, "Amar är den enda killen som känner mig". Hänger du med? Enda = the one and only. Ända = antingen rumpa eller mått på längd.

    Så, nu ska jag sluta leka svensklärare ;)

    2012-08-24 | 11:13:20
    Bloggadress: http://mijauz.blogg.se
  • maria säger:

    Omg

    2012-08-24 | 21:33:40
    Bloggadress: http://www.iahoglund.blogg.se

Kommentera inlägget här: