Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Någon som vet något jobb?

Kategori: Mammalivet

Sitter och pratar med Lotta, Vicky och Helen på facebook chatten nu.
Är helt hype på massa grejer nu ju.
Men allting visar sig hur det blir.
Jag ska iallafall satsa stenhårt imorgon med att söka jobb.
Vill verkligen ha ett jobb, det här funkar liksom inte.
Inte så att jag inte har pengar nu, för det har jag.
Men jag vill även kunna spara varje månad.
Så att jag nästa sommar kan göra massa roliga saker med Lilja.
Har ju redan planerat in en del om det är så att jag får ett jobb snarast.
Lägga undan 2000 - 3000 varje månad, för att sen bland annat åka och hälsa på Elissa & Muzo i Scotland och dessutom deras son Kaya, sen även åka till Wales för att träffa mina Walestjejer och även till London för att uppleva den staden, alla säger ju att det är en underbar stad.
Sen har jag tänkt om man kanske åtminstone åker en vecka till ett varmt land.
Vi får helt enkelt se hur fort jag får jobb.
 
Är det någon av er där ute som kanske har ett jobb att erbjuda mig, eller vet någon som behöver personal så skulle ni göra mig en fet tjänst att höra av er till mig.
 
Nej, nu sitter jag med mina sista krafter vid datorn.
Bäst att sova innan det är dags att kliva upp igen.
 
God natt alla sötnosar!
 

Kommentarer

  • s säger:

    Vet du, du får nog lov sänka krav och "drömmar" till en realistisk nivå... idag är det svårt att få jobb, och det är många om platserna, många dessutom med mer utbildning än vad jobben egentligen kräver och det gäller att man är beredd att ge allt för att få en chans. Provanställning är mer regel än undantag, då kan man inte be om ledigt det första man gör. För arbetsgivaren är det dyrt med personal, inte bara lönen utan dubbelt upp minst, då vill man ha en som levererar. Utan utbildning får man dessutom gå den långa vägen och börja i botten... Detta inte skrivet för att vara elak, det är verkligheten och du blir bara besviken med för höga önskemål och drömmar. Som gör ont!

    Svar: Förstår precis hur du menar och jag vet att det inte är lätt. Har funderat många gånger på om jag ska börja plugga igen, men tror nog att jag är körd på den fronten.
    Emelie Lönnroth

    2012-08-25 | 13:22:05

Kommentera inlägget här: