Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Varför hata?

Kategori: Hate me or love me.

Blev inte direkt något party.
Eftersom Amar och dom sörjer att Jesus blev korsfäst det här datumet, så blir det till att ta det lugnt, vågar inte ens sätta på musik för respekt emot dom. Inte för att Amar eller någon annan skulle bli sur, men jag vill inte för respektens skull så känns det fel att ens starta musik, det här är deras tid att sörja.
Jag såg en video idag som Amar visade och jag bara kände hur tårarna började rinna och sen finns det folk som fortfarande finns hat, det fanns hat emot Jesus och varför skulle det förändras i och med att allting i världen förändras, finns saker som förändras till det bättre men det är inte mycket.

När jag såg den där videon så fylldes mina ögon med tårar, jag gick ifrån datorn, jag klarade inte av att se mer. Trots att jag läst bibeln, inte bara en gång utan flera gånger (ja, jag är kristen) så har jag haft min egna bild på hur det såg ut och aldrig sett någon annan version och att se den annan versionen var värre än sin egna, att se Jesus mamma Maria stå där med tårar i ögonen, med sorgen i sitt hjärta gjorde mig så illa berörd så att jag nästan ville spy, för jag mådde helt seriöst dåligt över att se hur folk behandlades och även behandlas.
Varför ska vi hata varandra, varför ska vi hata varandras religion och kultur?
Varför kan vi inte bara respektera alla människor för hur dom är, oavset vart dom kommer ifrån eller tro på, varför kan vi aldrig se varje människa som en enskild individ?

Kommentarer

  • Tess säger:

    tack snälla! nej igår var verkligen inte min dag alltså...allt var bara knas. men vi har ju alla våra ups and downs ^^



    gillar då dem där ups bättre haha (;



    2012-04-14 | 10:00:07
    Bloggadress: http://www.nattstad.se/tessic
  • Malin - mamma till Savannah säger:

    svar: för att din blogg är rolig intressant och jätte kul att läsa<3



    Jag undrar varför folk läser min ibland med<3

    2012-04-14 | 11:11:47
    Bloggadress: http://elinorsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här: