Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

VALBORG?

Kategori: Resa

Sitter här och har det jätte tråkigt.
Amar är på jobbet och jag bara drygar här.
Har ju sagt att jag ska in och bada men får bli snart.
Kanske borde diska och göra klart allt inför ikväll innan.
Så att vi inte behöver tänka på det sen.
Vi får helt enkelt se hur mycket jag gör och inte gör.
Ska smsa Rayan och se vad hon gör också och vad dom ska göra ikväll.
Kanske ska dom också till Boulongerskogen och då kan vi ju ses där.
Vi får se vad dom ska göra sen.

Vad har ni för planer för valborg?


Själv ska man ju som sagt umgås med Amar.
Jag vet att många kommer undra, men Lilja då?
Ja så här är det.. Hon är för liten enligt mig att ens ta ut till valborg, då hon inte kommer minnas det överhuvudtaget när hon blir äldre och dessutom så har jag läst mycket på facebook och på en del bloggar hur mycket fulla det är och precis som jag sa förrut så är det ännu en ursäkt för oss svenskar att få dricka en extra kväll och jag är ganska mån om att jag inte vill blanda in Lilja i alkohol när hon är liten, jag vill inte att hon förblandas med det, speciellt inte på den grad som en kväll som valborg är, nu säger jag inte att jag ska dricka utan jag snackar om folk runtomkring. Dessutom så har jag ju ingen barnvakt för imorgon när det är match och hon kom ju ändå hem idag från sin pappa, så en natt själv med sin mormor och morfar skadar inte henne. Då kan hon busa med dom och stöka till, så jag får massvis att städa när jag kommer hem istället, haha. Så ni kan skippa era dryga kommentarer om att man borde fira valborg med sitt barn. För ja, det borde man om barnet är så pass gammal så barnet förstår vad det är som händer och att eld är farligt. För ingen här i bloggen känner min dotter lika bra som jag och jag vet att det aldrig skulle gå att ha henne sittandes i vagnen och inte ha hennes uppe i famnen heller, för hon skulle vilja krypa då hon är en riktig vilding. Hon kan sitta still i vagnen medans man går omkring men knappt det längre, så för hennes skull är det bättre om hon får ha det roligt tillsammans med sina mor-föräldrar.

Ha en underbar valborg!

Kommentarer

  • Malin - mamma till Savannah säger:

    Vad kul att du bestämde dig för att blogga gumman <3

    2012-04-30 | 21:23:54
    Bloggadress: http://elinorsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här: