Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Vad händer på valborg?

Kategori: Party

Jag minns när jag var liten och man gick ner lite längre ner än äldreboendet och det var en fin liten brasa där, vi alla kompisar träffades där med våra familjer och sen så lekte vi en extra stund ute eftersom vi var lediga dagen efter, allt var så himla mysigt, när man blev lite äldre så blev det att åka vidare till ett annat ställe i närheten när man hade kollat på brasan och grilla och sitta och prata med dom som var lite äldre men så fort man började i högstadiet så försvann allt, då skulle man börja supa för att passa in och så även jag. Jag föll väldigt mycket för grupp trycket, vilket jag idag önskar att jag inte gjort, jag började röka, dricka och valborg gick ut på att bli full.
Känns inte som en dag att fira, utan känns som vilken dag som helst, känns som att det är ännu en anledning som vi svenskar kommit på bara för att få fira något, fast jag i själva verket vet att det finns en baktanke med det hela men ändå kan jag inte undgå att tänka att vi svenskar gjort denna dag bara för att vi ska få en extra dag att supa på eller något.
Jag har inga planer för denna valborg och lär inte göra upp några direkta planer heller, ska väl kanske försöka se om det blir en sån där extremt mysig grillkväll med några personer.
Men supandet lägger jag nog åt sidan den dag, mysigare att försöka ge Lillfisen en underbar födelsedag, ett minne att komma ihåg, ha ett minne ifrån den dagen varje år, precis som jag har minnen.
Men vad ska ni göra på valborg?
Firar ni valborg?

Kommentarer

  • kajsa säger:

    nej de gör ja inte , ja kom ju därifrån igår :P va där en natt :) Nu drar ja åt andra hållet,o tyvärr hemåt imorrn hehe .. men om de inte blir kryssning i helgen med mamma så drar ja till sthlm i helgen :)

    2012-04-11 | 15:21:50
  • kajsa säger:

    haha ok nää varit där redan :P inte lätt att veta ju :) Men kanske blir ditåt i helgen , beror helt på mammas planering ..

    2012-04-11 | 15:29:06
  • Johanna - Mamma till Sami säger:

    Det blir lugnt på valborg. Säkert ner och kolla på någon brasa med Sami men inget mer än så :) Är M hemma så lär vi nog vara med honom :)

    2012-04-11 | 18:22:12
    Bloggadress: http://lyyckligaste.blogg.se/
  • Shakila säger:

    Tack=)

    Tycker inte själv det men så är det väl alltid? :P

    Jag tycker föresten inte om valborg riktgit, elr, när jag va liten gick vi alltid till ett tivoli där vi bodde men det finns inte längre :/

    Nuförtiden är det ju mest att alla ska supa och bli så fulla som möjligt typ, så jag hoppar nog valborg iår! =)

    2012-04-11 | 18:38:05
    Bloggadress: http://shakila.blogg.se/
  • maria säger:

    Nej det firas inte.. brukar vara så kallt

    Kram

    2012-04-11 | 18:46:26
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/
  • maria säger:

    Nej det firas inte.. brukar vara så kallt

    Kram

    2012-04-11 | 18:46:57
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/
  • sofia säger:

    Tack:)

    Nej vet inget billigt tyvärr... Jag gjorde på en studio här i Sundbyberg. Går bara till dom som någon har rekomenderat innan lixom

    2012-04-11 | 18:52:32
    Bloggadress: http://klangebo.blogg.se/
  • Tess säger:

    Firar inte men går väl och kollar på nån brasa iaf.. i år får det bli på Bäckby där dom även har tivoli varje valborg.. :)

    2012-04-12 | 11:09:26

Kommentera inlägget här: