Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Tro vad ni vill, men jag vet att jag är BRA!

Kategori: Mammalivet

Hej snyggingar!

Lillfisen sov jätte länge idag, men har rådfrågat med BVC och dom säger att eftersom hon både växer och tänder verkar vara på g mer så kan hon vara mer trött än vanligt. Men att det bästa man kan göra är att försöka väcka henne så att hon ändå får normala rutiner så att inte rutinerna man redan haft ändras och sådär. Men jag är ju ett sovmonster jag också, och har haft Lillfisen som väckarklocka den senaste tiden men just idag så vaknade jag av mig själv vid 11.35 och insåg att prinsessan fortfarande sov, så blev till att göra klar lunchen (då hon ändå vaknade vid 04.00 och ville sova mer och fick en flaska) och så åt hon lunch. Hon verkade dock mer trött när hon ätit klart, men håller henne vaken. Hon kan ju inte sova hela tiden, utan får passa på att sova på natten istället. Vilket är mycket skönare för mig.

Få se om det blir så att vi träffar Bella idag. hon skulle tydligen hem till någon som fyller år men hon skulle höra av sig efter och kanske kan det ju iallafall bli en cigg ihop och småprata lite.

Imorgon så blir det att vara nere på Mamma's jobb med Lillfisen och sen lämna över henne till hennes pappa, eftersom det är hans helg att ha henne nu. Kvällen bjuder väl inte på något speciellt imorgon, ska bara vara hemma och ladda inför Lördagen då det först blir tatuering och sen åker jag till Gävle för att få träffa Amar och eftersom matchen är på Tisdag så stannar jag där. Vet inte än hur det blir med Lillfisen om hon kommer upp dit på Måndag morgon, annars så får hon spendera en natt med sina underbara morföräldrar. Och för att slippa alla dryga kommentarer eller inlägg om hur dålig morsa jag är, så är det min Mamma som vill vara barnvakt till Lillfisen för hon vet saker som ni i bloggen inte har någon aning om, som faktiskt tar på mig mer än ni tror, och trots allt så är det en extra natt som hon får vara med sina morföräldrar och inte så att jag är borta en vecka. En extra natt är inte världens big deal speciellt inte när hon älskar att umgås med dom. Vart ska hon annars vara när det är match? Alla jobbar ju så det är lite svårt att hitta barnvakt och med på matchen vill jag inte ta henne, för det första kommer hon bli super grinig för att få sitta och glo på en match och inte leka och dessutom så vet man inte hur hög ljudnivån kommer vara där än, och vill inte direkt utsätta henne för det. Finns mer saker som tyder på att jag är en bra mamma än dålig mamma, så ni behöver inte ens kommentera era dryga kommentarer om hur jävla dålig jag är och jag vet inte vad ni brukar skriva.

Blir ett ganska långt inlägg nu men sånt händer ibland.
Är ju ganska trött på hur folk skriver egna inlägg eller kommenterar i min blogg om hur dålig förälder jag är med mera, jag vet att allt jag gör, gör jag för Lillfisen. Finns skäl till att jag är som jag är och hellre är jag en glad mamma med henne än att gå runt och vara deprimerad.

Men nog pratat om det nu, jag orkar inte riktigt ägna min energi på att försvara mig själv, utan folk får tycka vad dom vill om mig, får tycka att mitt jobb som mamma  är värdelöst med mera, men jag vet att jag gör ett bra jobb, ett duktigt jobb och om ni skulle se banden mellan mig och Lillfisen så skulle ni nog inte kalla det för dålig mamma. Hon kallar mig mamma och oftast när jag går in och lägger mig på natten, så vaknar hon upp för att lägga sig brevid mig tills hon somnar om, då jag bär henne till hennes säng igen. Ett barn som inte skulle känt sig trygg med sin mamma, skulle aldrig göra så. Hon gör inte så med mina föräldrar, vilket tyder på att hon vet, innerst inne vet hon att det är jag som är hennes mamma, trots att hon då och då har fått vara med min mamma och pappa. Som sagt, ni får kalla det vad ni vill.

Puss!

Kommentarer

  • maria säger:

    låter som om du kommer få ett par kanón dagar

    Ha så kul

    Kramar Maria

    2012-04-26 | 19:33:18
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/
  • Malin - mamma till Savannah säger:

    Du är en bra mamma och hör sen!

    Jag önskar att mina föräldrar ville bry sig om sitt barnbarn lite mer, men man kan inte alltid få som man vill...

    2012-04-26 | 22:34:58
    Bloggadress: http://elinorsdotter.blogg.se/

Kommentera inlägget här: