Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Kvällsinlägg: 25 September 2011.

Kategori: Mammalivet

Efter maten som blev lasange, så hamnade jag i matkoma så gick och la mig i ungefär en timme och sen blev det att åka och hämta Lilja, mitt hjärta och bara på några timmar kändes det som att mitt hjärta var på väg att gå sönder, för jag saknade henne så mycket.

Mamma följde med mig och vi gick in och handlade chips, dip och coca cola light på ICA för jag var grymt sugen på det, men fortfarande är det ju det här med coca cola light, eller överhuvudtage coca cola, hur ska jag kunna sluta med något som jag är så grovt beroende av?
Har ni några hjälpmedel?

Har nyss kollat på den nya serien Gustavsson på 4an nu och jag kan väl inte säga att jag direkt gillar den, för vissa delar av den tyckte jag var otroligt överdriven, men andra delar var roliga.
Men kanske blir det bättre till nästa program, man vet ju aldrig.

Men nu ska jag spela Cityville, eftersom Lilja sover för natten.
Och sen blir det nog att titta på Deja vú.
Har aldrig sett den filmen förrut, men jag har bara hört massa bra om den, så vill verkligen se om den är så bra som alla säger, om jag nu orkar hålla mig vaken då jag är helt färdig.
Laater!

Kommentarer

  • Mija säger:

    Mitt tips till dig om du vill sluta att dricka cola är helt enkelt att sluta!

    Du kommer säkert ha abstinens, men då får man helt enkelt försöka att göra något annat. En abstinens brukar gå över efter 10 minuter och så mår man bra igen.

    Efter nån vecka så kommer du märka att du inte är lika sugen längre.



    Hur vet jag detta? Jo, jag var rökare i 13 år och slutade tvärt, har gått skitbra faktiskt. Är inte alls sugen längre, det enda som märks av är att rutinerna är lite annorlunda, man har mycket mer tid eftersom man inte ska gå ut och blossa hela tiden.



    Se bara till att bestämma dig ordentligt, att du verkligen insett att du vill sluta, då ska det gå!

    2011-09-26 | 12:19:27
    Bloggadress: http://mijauz.blogg.se/
  • A-S säger:

    Jag slutade snusa för en vecka sen och det går bra hittills. Har tidigare snusat typ 4 dosor i veckan i 2,5 år. Fast jag har dock inget tips förutom att det bara är å bestämma sig! Dessutom så tror David inte på att jag kommer klara det, så det gör mig ännu mer beslutsam att hålla mig borta från snus ;) Man måste helt enkelt bara bestämma sig :)

    2011-09-26 | 15:54:55
    Bloggadress: http://annastina.blogg.se/

Kommentera inlägget här: