Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Dagens fråga.

Kategori: I'm asking you.

Vad var ditt drömyrke när du var liten?



Jag hade väl egentligen inget drömyrke direkt i mina lågstadie och högstadie period, men jag vet att under dagis tiden så var det jag & två andra tjejer som ville bli städerskor, vi gick runt på dagis när alla andra var ute och städade och donade (inte för att vi fick, utan för vi tyckte det var kul). Men den drömmen dog ganska snabbt att jag började skolan och insåg att nu skulle jag börja städa mitt egna rum på allvar, det var inte bara att kasta skiten under mattan, så drömmen dog och jag hatade att städa.

Men sen hade jag väl inte direkt något yrke fram tills 2005, då jag åkte till Turkiet och Marmaris första gången och efter den resan så har jag alltid drömt om att bli reseledare och det kanske är något som är omöjligt i dagens läge eftersom jag har barn, men då har jag minskat min dröm lite, så att jobba inom resebranschen räcker för mig, att sitta och boka resor till folk, och bara få leva på service yrket. I love it!

Kommentarer

  • Tess säger:

    Tack! :)



    jag hade tandläkare som drömyrke. sen ville jag bli vetrinär, men efter att ha praktiserat hos en och sprättat upp katter och dylikt ångrade jag mig haha.



    nu är jag resekoordinator, i love it! inte åt typ semester-åkande folk men ändå, det är kul :) hoppas du hittar något i resebranschen du kan sysselsätta dig med =)

    2011-09-26 | 20:36:56
    Bloggadress: http://www.nattstad.se/tessic

Kommentera inlägget här: