Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

28 September 2011 Onsdag.

Kategori: Mammalivet

Hejhej!

Idag så blev det att först mysa runt med Nova och Lilja, men Lilja verkade inte må så bra, men tittade på Hem till gården och åt mat och sen blev det dags för att börja bege sig mot Föräldragruppen.
Mammorna som var där var super trevliga och vi pratade på som om vi känt varandra ett bra tag, vi skämtade om det mesta, och vi planerade även in en promenad snart.
Bara vi mammor.

Lilja skulle ju ha tagit spruta idag men då jag redan märkt på morgonen att hon inte mådde bra, då hon inte hade någon aptit och febern hade börjat arta sig var det bara att åka hem direkt och på något sätt, trots att det gör ont i mitt mamma häjrta när mitt barn känner smärta önskar jag att dom tog sprutan på henne, så att hon vaccineras mot allt som hon nu ska vaccineras emot.
Men vi har bokat in ny tid, och förhoppningsvis hinner det inte dyka upp någonting mer.

Väl hemma igen så blev det att börja laga middag till hela familjen, jag lagade makaroner med köttfärssås och ingen verkade klaga, fast jag hade ju min Mamma sittandes på en stol med Lilja i famnen som berättade hur jag skulle göra steg för steg, haha. Så kanske är det inte så konstigt att ingen klagade, haha.

Kvällen har inte bjudit på något speciellt, har pratat med Amar och även följt med Pappa med bilen, har även skvätt några tårar då oroligheten börjar ta över mig, eftersom Lilja nyligen var sjuk, och nu är hon sjuk igen, hoppas det inte är något allvarligt med hjärtat mitt.

Lär ju inte bli någon babymassage med Johanna & Sami imorgon heller, även fast febern skulle ha gått över, så ska man ju försöka hålla sig hemma en extra dag (så är det på dagis, så lika bra att köra med det redan nu) men jag som verkligen ville gå.

Nu ligger skruttan och sover, men lär nog vakna snart om nu inte Alvedonen håller sig i hela natten men det tror jag inte. Älskade hjärta, blir frisk snart!

Nu ska jag spela lite Cityville och sen ringa Amar, och planera ännu mer inför morgondagen.
Blir ju först att ha tvättstuga klockan 07.00 på morgonen, om nu vattnet är igångsatt på den sidan.
Zandra sa ju att dom skulle börja klockan 08.00 på deras sida imorgon, vilket skulle vara typiskt bara för man har massvis med tvätt att tvätta.
BAJS!
Men aja, annars får det bli en del maskiner här hemma om vattnet nu är avstängt.

Senare!


Kommentarer


Kommentera inlägget här: