Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Dagens fråga.

Kategori: Frågestund

Jag som är och har varit rädd för större hundar i hela mitt liv, måste nog ändå stå på FÖR sidan, beroende på vem ägaren är. Det finns dom som uppfostrar sina hundar till att attackera, döda, bita, bråka med mera, som inte går ut med hundarna, som helt enkelt skaffat hund av fel anledning. Dom borde inte få ha hund, speciellt inte en kamphund. Många är rädda för dom, just för att dom ser farligare ut än en liten chihuahua, och gör att många backar bara dom ser en en kamphund. Jag själv gör det om jag ser en kamphund i mitt område, men sen känner jag ju även folk som har kamphundar och dom är hur snälla som helst, och skulle inte röra en fluga ens. Jag tycker att hundar är hundar, precis som vi uppfostrar våra barn till att bli mer eller mindre som vi vill, kan vi uppfostra vilken hund som helst att bli som vi mer eller mindre vill. Vad tycker ni? Det är väl ändå ägarna till hunden som ska se till så hunden uppför sig? Det är iallafall min åsikt.

Kommentarer

  • Louise säger:

    får hoppas :)

    2011-11-03 | 22:08:30
    Bloggadress: http://sepenteen.blogg.se/
  • Sandra - Mamma till Benjamin säger:

    Jag är för! MEN det borde vara högre krav att få äga vissa raser, det är säkert omöjligt att egentligen sätta in som lag men man kan ändå önska det. Av egen erfarenhet har jag träffat fler otrevliga chihuahor och pudlar än amstaffs. Men sen bor ju inte jag i en storstad så dom som har "kamphundar" här är folk man vet om vilka dom är. Däremot den enda gången jag varit rädd är när jag haft egen hund!

    2011-11-04 | 00:20:30
    Bloggadress: http://snartenliten.blogg.se/
  • maria säger:

    Jag är FÖR!!!!

    Jag har haft 3 st själv och det är världens bästa hundar.

    Man får dock räkna med att dom nästan alltid blir arga på samkönade hundar.

    Trist!!!

    Det är så snälla raser men det är som du säger.

    Det är ägarens fel att hunden blir knasig.

    Dom flesta fattar imte hur mycket jobb det är med dom!!!

    Dom kräver timmar av motion om dagen.

    Tyvärr så är det oftast unga personer som skaffar dessa raser som inte har en aning om hur mycket jobb det är... Hundkörkort vore inte fel.



    Kram Maria

    2011-11-04 | 06:44:36
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här: