Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

DAG 09 - Min tro.

Kategori: Listor.

Finns inte så mycket att säga om min tro, jag är kristen och tror på gud.
Jag är både döpt och konfimerad i Nacka kyrka och to be honest så var det den bästa tiden i mitt liv, man kände en sån samhörighet till folket och till kyrkan, så när jag skulle välja om Lilja skulle döpas så behövde jag inte ens tänka på det, och vart var inte heller en svår fråga.
För mig är det viktigt att ha en tro, för då är man aldrig ensam.
Gud finns alltid med oss, men jag tror inte gud är en människa som sitter där uppe, jag tror gud är mer luften vi andas, han är överallt och ingenstans.

Kommentarer

  • maria säger:

    Menar du att han fortfarande har problem eller är ren?



    Han är nykter alkolist i dag sen 15 år tillbaka. Max & han träffas inte så ofta.



    Var det det du undrade?

    Kram Maria

    2011-11-14 | 20:19:05
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här: