Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Älskade Rosa!

Kategori: Kärlek

Fick nyss höra en väldigt hemsk sak, och vet faktiskt inte vad jag ska ta mig till. Min bonusfarmor Rosa, eller jag ser henne som en bonusfarmor som har funnits i min pappa's liv sen han var liten, och sen hållt sig fast vid min familj och bott tillsammans med min farmor, tills för ungefär ett - två år sen då hon flyttade till ett hem, eftersom min farmor inte kunde ta hand om Rosa och henne själv.

Träffade Rosa när jag och Pappa var i Finland i Maj, och hon hade knappt någon aning om vem jag var, hon lekte med en hund och såg hundar springa på väggen, trodde någon skulle äta upp hennes ben, och sa jämt till mig: Du borde klippa håret.. Hon trodde alltså att jag var min pappa, men innan jag skulle gå därifrån sa hon: Nämen hej Emelie, är du här. Vad jag saknat dig.

Rosa är över 90 år, och har alltid varit en tant med mycket krut i, jag minns när dom besökte oss i Sverige eller vi besökte dom i Finland, vi sprang alltid runt och busade, sprang alltid runt och lekte kurragömma. Hon är verkligen en speciell människa som jag älskar så otroligt mycket.

Men fick iallafall höra idag att Rosa fått en hjärnblödning, och visst hon är över 90 år, men jag vill inte att hon dör, vill att hon ska få träffa min dotter, låta min dotter få ett minne av henne.
Älskade Rosa, gå inte bort från oss än!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: