Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

8 November 2011 Tisdag.

Kategori: Mammalivet

Hejhej!

Har varit otroligt dålig uppdatering idag, mest bara för jag inte haft tid till att blogga, har haft en del att göra, och det har känts skönt att få någonting att göra, istället för att inte ha något som helst planer för dagen och bara låta dagen gå utan att något märkvärdigt hänt, eller gjorts.

Vaknade iallafall vid sju på morgonen, av att Lilja ville ha mat, men sov tills Hem till gården börja och då blev det dags för det och sen var det bara att sätta igång städningen här hemma, Lilja satt i sin babysitter en del och tittade på oss, låg även hos sin morbror Martin en stund och titta på tv.
Hon är helt fascinerad av honom, varje gång hon ser honom, ler hon med världens leende och börjar 'prata' med honom, och han pratar tillbaka och leendet fortsätter att sitta på hennes läppar.
Underbara unge!

Efter att jag städat ett tag, så blev det diskning och sen blev det dags för middag.
Middagen fick bli kassler med sås och makaroner, så himla gott.

Jag började slå in presenter och sen var det dags för mig, Lilja och Mamma att gå hem till Nova för att ge hennes födelsedagspresenter, vi gav dom och hon började använda det direkt.
I födelsedagspresent fick hon en pysselbok och en målarbok och tuschpennor, men imorgon kommer hon hem till oss och då får hon lite mer saker, och dessutom har vi ju beställt en del som även kommer med posten, så det är en del presenter stora prinsessan får.

Vi var inte där så länge, då Lilja började bli trött.
Lilja somnade nästan på stört när vi kom hem & då blev det dags för ett bad för mig.
Kom ut från badet för en timme sen, och under den här timmen har jag pratat med Älsklingen min och planerat, läst igenom bloggarna jag brukar läsa och spelat Cityville, så nu är det avklarat.

Vad kommer resten av kvällen erbjuda då?
Jo en massa fixande och donande och en del tvättande av kläder och lakan.
Inte det roligaste, men det måste göras.

Laaater!

Kommentarer

  • Johanna - Mamma till Sami säger:

    Förstår det men jag är ju för det mesta ensam ändå :) Lite mer frihet med trådlöst :) Speciellt med bärbar dator. haha.

    2011-11-09 | 00:04:04
    Bloggadress: http://lyyckligaste.blogg.se/
  • therese säger:

    Hej gumman

    Jaa dagen blev helt okej trots en väldigt jobbig och DYR morgon haha



    Tröttnar du aldrig på cityville?? haha

    2011-11-09 | 01:58:24
    Bloggadress: http://nyutsidaa.blogg.se/
  • maria säger:

    Är i Natalie som gjorde en GBP din vän?



    Läste hennes blogg i samband med operation men nu har hon inte varit inne på bloggen på länge, har det hänt något med henne???



    Kram Maria

    2011-11-09 | 07:39:52
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/
  • Johanna - Mamma till Sami säger:

    Det brukade jag också göra när jag hade badkar :p haha :D Brukade lyssna på musik :)

    2011-11-09 | 09:46:56
    Bloggadress: http://lyyckligaste.blogg.se/
  • Miriam säger:

    Åh hej och tack för din fina kommentar! Hade helt missat den. Som svar på dina frågor så heter storebror Sanny Seven då han föddes 070707, och lillasyster som föddes den 19 sept Detta året heter Isa September. Ta hand om dig! Kram

    2011-11-09 | 15:31:32
    Bloggadress: http://bambissyrra.blogg.se/
  • Jessica säger:

    Hej!

    Ville bara berätta att jag kommer låsa min blogg ikväll, så om du ville ha mitt lösenord så kan du skicka ett mejl till mig på [email protected] eller kontakta mig på min facebook: Jessica Janbjer.



    Kram!

    2011-11-09 | 20:18:34
    Bloggadress: http://yessilicious.blogg.se/
  • Helena säger:

    tack så mycket :) du också!

    2011-11-10 | 00:03:34
    Bloggadress: http://pernehagen.blogg.se/

Kommentera inlägget här: