Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Mintkyssar eller negerkyssar?

Kategori: Mammalivet

Nu har Lilja somnat igen, så nu ska jag unna mig ett glas coca cola och smsa lite med Älsklingen min, vi håller på att prata om en del grejer om vi planerat i framtiden och det skulle vara så himla mys att få allting klart och bara ha något att se framemot. Men det kommer det också.

Jag och Mamma har även bestämt för att vi ska göra mintkyssar, dock kallar hon dom för negerkyssar och jag förstår väl egentligen inte varför men så kallar hon dom iallafall och har gjort sedan hon var liten. Även min Farmor säger negerkyssar och inte mintkyssar, så kanske är det något gammalt namn på dom, vi ska även göra rischoklad och det är tamejfan det godaste som finns ju!

Vill egentligen skriva av mig så otroligt mycket i bloggen, men känner att om jag yttrar mig om just det här så kommer saker och ting bara bli större & större igen. Kanske är det bäst att bara vara tyst och låta det vara, men den här gången vet jag inte om jag riktigt kan vara tyst men måste försöka för en människas skull. Det är inte jag som kommer få lida, utan personen ifråga som kommer få skavsår i öronen.

Vill även ägna en tanke till en nära vän till familjen, hennes katt har försvunnit nu under kvällen och har inte ännu kommit tillbaka. Jag som egentligen inte är kattmänniska kan inget annat än oroa mig & tycka synd om vår vän. Jag hoppas verkligen att hennes katt kommer tillbaka & att han är oskadd. Finns här om du vill prata A, glöm aldrig det! Du är en otrolig person & du borde inte få vara med om att din katt försvinner, måste kännas jätte jobbigt, kan faktiskt inte ens tänka mig hur det känns men jag försöker.. Styrke & värmande kramar till dig!

Nej, nu ska jag spela lite på mobilen och hoppas jag kan somna om.
Men det tror jag ju dock inte att jag kan.

Kommentarer

  • therese säger:

    Men bloggen e ju till för att man ska kunna skriva av sig gumman!

    Så skriv på du!

    Kanske känns bättre om man får skriva av sig ibland också.

    2011-12-13 | 23:43:04
    Bloggadress: http://nyutsidaa.blogg.se/
  • Jenni säger:

    Absolut, låter som en riktigt rolig och bra idé gumman!! :) <3 Hahahaha negerkyssar sa Marias vän Kia också, lät så jävla kul när jag fick höra det. Asså jag dööööör verkligen av garv nu igen hahahaha

    2011-12-13 | 23:50:43
    Bloggadress: http://jennisfamilj.se/
  • therese säger:

    Ja jag förstår det. Men det är ändå din blogg och gillar man inte det du skriver kan man sluta läsa helt enkelt.



    Min lucia var ingen lucia :(

    Inget luciatåg, ingen julmusik, inget gotta, inget glitter...Känns inte så roligt.

    Längtar till julaftpn då jag tänker äta lite julmat, dricka lite glögg och känna att det är JUL=)

    2011-12-14 | 04:15:07
    Bloggadress: http://nyutsidaa.blogg.se/
  • maria säger:

    Min kompis säger oxo negerkyssar

    Kram

    2011-12-14 | 06:45:01
    Bloggadress: http://iahoglund.blogg.se/

Kommentera inlägget här: