Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

Inför dopet.

Kategori: Mammalivet

Imorgon är det Torsdag och då är det tvätta & städa i ordning hemma som står högst upp på listan och därefter blir det en mysig hemmakväll med min underbara Mamma & dotter och äta tacos, och bara njuuuuuuuuta. Natalie kommer ju till stockholm imorgon, men vi har inte planerat att ses men undra om vi lär göra det ändå. Man vet ju aldrig med oss, haha. Annars träffar jag ju ändå henne både på Fredag och Lördag.
Även Älsklingen min kommer hit på Fredag och stannar till söndag.
Farmor & Babi kommer på Lördag och stannar till söndag.
Kommer vara en del folk att vara social mot under hela helgen men jag bara älskar det och dom kommer ju hit för Lilja's skull och hennes dop och är oerhört tacksam att det är en runt ett 30 tal som vill dela denna dag med mig och Lilja, det värmer inom mig och ledsen över er som inte kan komma av personliga skäl.

Jag längtar verkligen tills Lördag Lilja ska döpas.
Det är en stor dag för mig & även för henne, även om hon inte kommer komma ihåg den.
Men att döpas är viktigt för mig.

synd bara att inte en del människor kunde komma, men så är det ju alltid.
En del folk säger en sak ena stunden och en annan andra stunden.
Men jag är inte förvånad, utan mest besviken på just en person.
Och den personen vet precis vad jag tycker.

synd är även att mina bröder inte kan komma.
Johan & Martin förstår jag, men dom lär ju träffa Lilja typ heela tiden iallafall.
Men sen har vi ju den tredje som jag faktiskt inte förstår, som inte ens tar chansen att träffa henne.
ska man fortätta kämpa då?
Jag vet faktiskt inte mer.
Jag vet inte om jag orkar.

Men nu ska jag ta och ringa Älsklingen min och prata en del innan det är dags att sova.
Tjingeling!

Kommentarer

  • kajsa säger:

    har inte tänkt att gå ut med det än bara dem närmasta som vet det än så länge

    2011-08-25 | 02:45:57
    Bloggadress: http://kajsanilsson2.blogg.se/
  • Jennifer säger:

    Hej! Va kul att hittade till min blogg =)

    Roligt att tycker om Benyamin - har faktis aldrig tänkt på det namnet tidigare, men precis alla jag träffar verkar älska namnet faktist. Lite chokad är jag haha. Tyvärr hatade min pappa namnet i början (han är arab och ingen arab heter så haha) men han har vant sig nu. Vi kallar ju honom Benjy. Och i turkiet (min man är turk) så heter dom Bunyamin och vi ville att det skulle passa i både Turkiet & i Sverige.



    Lilja tycker jag också är vackert!



    Våra bebisar verkar vara jämngamla, när födde du? Jag fick 21 april.

    Vilken stad är du ifrån?



    Min blandning haha - Min mamma är halv svensk, halv dansk och min pappa är syrian från palestina.

    Sedan resten av nationaliteterna är mina kusiner som är blandade från usa, nigeria, makedonien osv. Sen är min man turk och det var det jag tyckte var häftigt.

    Men själv säger jag bara att jag är halv svensk, halv arab.



    Va roligt att du ska ha dop - vi hade nyss namngivning - riktigt kul. Och bry dig inte om dom som inte kommer - dom som kommer, kommer ju för Liljas skull. Hoppas ni får en trevlig dag!



    Kram

    2011-08-25 | 10:44:47
    Bloggadress: http://kliingan.blogg.se/
  • Cattis - PTSD tjockis & gravid säger:

    Trevligt med stor dop, och mycket folk.. Må inte dåligt över dom som inte kommer, det är ju de som går miste om en trevlig dag ju!

    2011-08-25 | 11:54:53
    Bloggadress: http://catherine.nu

Kommentera inlägget här: