Emeliitaah

lev ditt egna liv, för du ska dö din egna död.

23 Augusti 2011 Tisdag.

Kategori: Resa

Hej folket!

Igår hade jag det supermys med Älsklingen min, även hans kusin och kusinens kompis kom förbi och vi satt och pratade och drev med varandra om typ allt som har med livet att göra.
Det blev lite DIF V.S A.I.K snack, haha.
Men det slutade lugnt och vi båda var med på att vi drev ganska mycket om det, trots att vi var från varsitt lag men jag är inte den som egentligen bryr mig så mycket om fotboll, och jag dömer speciellt inte en människa för vad den hejar på för lag.
Vi gick i allafall och la oss sent, minns inte exakt när.

Nu är jag iallafall vaken, har nyligen legat i badet i över en timme och bara njutit, älskar att bada det är så himla avkopplande och uppfriskande. Att ligga i sin ensamhet och bara tänka på allt som livet har att ge, och hur lycklig man är över att ha dom finaste människorna i sitt liv, för ibland kan man glömma bort och tänka, och bara vilja ha mer och mer men jag tycker alla ska försöka stanna upp, ta ett bad eller något annat som ni tycker är avkopplande och uppfriskande och bara tänka på det ni har och vara glada och tacksamma för det, och inte alltid bara söka efter mer och mer. Jag har själv varit där och vet hur enkelt det kan vara att glömma tänka på det man har och bara det man vill ha.

Idag blir det iallafall en ganska stress dag precis som det kommer vara heeeeela veckan ut, det kommer vara stress stress och åter stress..
Vi kommer hem ifrån Gävle idag och då blir det direkt att börja ordna med massa saker hemma, typ som att städa i rummet, byta gardiner och slänga sängkläderna i smutsen, och sen imorgon blir det att åka ner till Sickla köpkvarter och gå till Ica kvantum och beställa tårta (hoppas dom hinner klart bara, annars är det KÖRT!) därefter hem och städa, och kolla om det finns tid i tvättstugan och sen på torsdag blir det att åka och handla tallrikar, glas och allt annat som behövs och även baka bullar.
Sen på Fredag blir det faktiskt att gå ner till lokalen på eftermiddagen och fixa det mesta inför Lördagen, och sen bara invänta att Älsklingen min kommer till Stockholm, och det har snackats om att jag, Älsklingen och Martin ska göra något på Fredag och eventuellt någonting på Lördagen efter dopet, men om jag känner min Pappa, Farmor och faster rätt så kommer även dom följa med på det vi tänkt hitta på, just för att dom är dom men jag älskar dom iallafall, haha.

Det låter kanske inte som att det är jätte mycket att göra, och även fast jag har typ världens snällaste dotter som inprincip kommer sitta i sin babysitter och bara njuta av att se sin Mamma och Mormor arbeta, så känner jag ändå lite stress för att hinna klart, att inte Lilja ska sitta allt för länge i babysittern, utan få vara med mig.

Nej, nu blir det lite Cityville innan det är dags att börja packa och göra klart allting för hemgången som vi ska göra idag, tråkigt värre men ibland är inte livet alltid roligt.
Puss!

Kommentarer


Kommentera inlägget här: